نگرانی شدید از سیاست‌های مهاجرتی «ظالمانه» بایدن

حامیان مهاجرت از سیاست‌های جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا در امور پناهندگان انتقاد کرده و اخراج مهاجران از مرز مکزیک و آمریکا و سایر اقدام‌های بازدارنده را ظالمانه، غیرقانونی و بیهوده خواندند.

به گزارش عاشورانیوز به نقل از خبرگزاری ایرنا، خبرگزاری رویترز دیروز (۲۲ مرداد) اعلام کرد که بیش از ۱۰۰ سازمان در نامه‌ای به بایدن و مقام‌های بلندپایه خواهان آن شدند که تمامی مهاجران دوباره بتوانند در آمریکا درخواست پناهندگی کرده و از اتخاذ هرگونه سیاست جدیدی که امکان پناهندگی را محدود می‌کند، اجتناب شود.

به نوشته رویترز، گرچه بایدن با وعده رویکرد مهاجرتی انسانی‌تر، بسیاری از سیاست‌های محدودکننده دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری پیشین جمهوری‌خواه را تغییر داد، با این حال رئیس‌جمهوری دموکرات یکی از فرمان‌های ترامپ را که به مقام‌های آمریکایی اجازه می‌دهد تا مهاجرانی را که در حال عبور از مرز هستند به مکزیک بازگردانند، حفظ کرده است.

دستگیری‌های مرزی در ماه‌های اخیر به بالاترین میزان در ۲۰ سال گذشته رسیده و باعث انتقاد جمهوری خواهان شده که تصمیم بایدن برای لغو برخی از محدودیت‌های ترامپ را موجب ترغیب بیشتر مردم برای ورود به آمریکا می‌دانند.

در عین حال، برخی از دموکرات‌ها بایدن را برای پایان دادن به فرمان مذکور تحت فشار قرار داده و حامیان پناهجویان می‌گویند که اقدام‌های دولت با آنچه بایدن وعده داده، مغایرت دارد.

این سازمان‌ها بایدن را از اتخاذ سیاستی که مهاجران را مجبور کند در مکزیک منتظر حل‌وفصل پرونده‌های خود در آمریکا بمانند، بر حذر داشتند.

دولت بایدن هفته گذشته در جهت جلوگیری از عبور متقاضیان پناهندگی از مرز، انتقال هوایی برخی از مهاجران مکزیکی و آمریکای مرکزی را که در مرز جنوبی دستگیر شده بودند به جنوب مکزیک آغاز کرد.

سازمان‌های مذکور در این نامه از پروازهای فوق و گزارش‌هایی مبنی بر اینکه مهاجران سپس به منطقه‌ای دور افتاده در گواتمالا منتقل شده‌اند، به شدت ابراز نگرانی کردند.​

ارسال نظر