در ششمین همایش رسانه خزر تاکید شد

رسانه ها، عامل تحکیم دوستی کشورهای حوزه خزر

رسانه ها، عامل تحکیم دوستی کشورهای حوزه خزر

نمایندگان کشورهای حوزه خزر شرکت کننده در "ششمین همایش رسانه خزر" که امروز(جمعه) به میزبانی آستاراخان روسیه گشایش یافت، بر نقش اصحاب رسانه در تحکیم و تقویت هرچه بیشتر دوستی و صلح کشورهای ساحلی این دریا تاکید کردند.

به گزارش عاشورا نیوز به نقل از خبرگزاری ایرنا ،"کاظم جلالی" سفیر جمهوری اسلامی ایران طی سخنانی در این همایش تصریح کرد: همایش رسانه ای خزر فرصتی برای همبستگی کشورهای حوزه خزر و  همچنین تبادل تجربیات و نظرات خبرنگاران ۵ کشور ایران، روسیه،  قزاقستان،  جمهوری آذربایجان و ترکمنستان است.  

وی همچنین با اشاره با موضوع گردشگری در ششمین همایش رسانه ای خزر گفت: مهمترین منظر زیربنایی گردشگری،  فراهم کردن زمینه های گفت وگو و صلح و دوستی است.

به گفته جلالی،  ما در حوزه تمدنی و فرهنگی یکدیگر قرار داریم و تردد دانشمندان، دانشگاهیان، دانشجویان و همه اقشار مردم در کشورهای یکدیگر به شناخت و دوستی منجر می شود.

وی نقش اصحاب رسانه را در نزدیکی ملت های حوزه خزر بسیار مهم عنوان کرد و گفت: با تعامل رسانه و توریسم می توان به شناخت خوب از همدیگر رسید.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در فدراسیون روسیه افزود: ما ۵ کشور در صلح زندگی می کنیم و رسانه های حوزه خزر در این میان نقش مهی داشته اند، چرا که خبرنگاران حلقه وصل بین ملت ها هستند و سیاست اصولی جمهوری اسلامی ایران روابط خوب با همسایگان بوده و در دولت جدید این ََسیاست بیش از پیش تقویت خواهد شد.

نمایندگان کشورهای روسیه، قزاقستان، جمهوری آذربایجان و ترکمنستان نیز بر نقش بی بدیل رسانه در صلح و ثبات حوزه خزر تاکید و خواستار ارتباطات نزدیکتر رسانه ای شدند. 

 

ششمین همایش رسانه ای کشورهای حوزه خزر  امروز (جمعه) در آستاراخان آغاز بکار کرد.

 در این همایش نمایندگان رسانه ها، کارشناسان علوم سیاسی و تحلیلگرانی از جمهوری اسلامی ایران، قزاقستان، روسیه، ترکمنستان،  ازبکستان و جمهوری آذربایجان شرکت دارند.  

این همایش در سه پنل شامل «روزنامه نگاری سفر در عصر دیجیتال»، «حفظ کد فرهنگی،  نقش رسانه ها» و «پروژه های رسانه ای آموزشی در سیستم جدید ارتباطات اطلاعاتی» در حال برگزاری است.

جلسه عمومی مجمع نیز به موضوع گردشگری و ارتباطات قومیتی فرهنگی در فضای رسانه اختصاص داده شده است.

علاوه بر این، در چارچوب این همایش، نتایج مسابقه بهترین اثر روزنامه نگاری کشورهای حوزه دریای خزر با عنوان «خزر بدون مرز» نیز اعلام خواهد شد.

این همایش با حمایت صندوق بین المللی همکاری های بشردوستانه کشورهای عضو کشورهای مشترک المنافع اجرا می شود​

ارسال نظر