دیدار امیرعبداللهیان با کمیسر عالی ملل متحد در امور پناهندگان

حسین امیرعبداللهیان وزیرامورخارجه در دیدار با کمیسرعالی ملل متحد در امور پناهندگان تاکید کرد ضروری است سازمان‌های بین‌المللی به طور فعالانه تری به وظایف خود نسبت به وضعیت انسانی در افغانستان عمل کنند تا از آواره شدن بیشتر مردم نجیب این کشور جلوگیری شود.

در دیدار وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با " فیلیپو گراندی" کمیسر عالی ملل متحد در امور پناهندگان دو طرف بر اهمیت گسترش رایزنی ها میان UNHCR  و جمهوری اسلامی ایران  تاکید کرده و ابعاد مختلف روابط فیمابین را مرور کردند.
امیرعبداللهیان با تاکید بر ضرورت ارتقای وضعیت انسانی در افغانستان اظهار داشت: متاسفانه شاهد آواره شدن مردم افغانستان در داخل این کشور و همچنین سرازیر شدن آنها به کشورهای همسایه هستیم. وزیر امور خارجه گفت: جمهوری اسلامی ایران برای چهار دهه میزبان ۴ میلیون نفر از خواهران و برادران افغانستانی بوده است و در تمامی این سال ها، به رغم وضعیت تحریمی و فشار اقتصادی و اخیرا فراگیری  کرونا سعی کرده است میزبان خوبی باشد.
امیرعبداللهیان تاکید کرد: اما ضروری است سازمان‌های بین‌المللی به طور فعالانه تری به وظایف خود نسبت به وضعیت انسانی در این کشور عمل کنند تا از آواره شدن بیشتر مردم نجیب افغانستان جلوگیری شود.
فیلیپو گراندی نیز در این دیدار با تقدیر از میزبانی سخاوتمندانه جمهوری اسلامی ایران از آوارگان افغانستانی، به تشریح آخرین وضعیت و چالش های حقوق بشری در افغانستان پرداخت و با ارائه گزارشی از سفر خود به این کشور، برنامه های  UNHCR را تبیین کرده  و بر تعهد این نهاد نسبت به وضعیت آوارگان از جمله افغانستانی تاکید کرد.
 حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه در بدو ورود به نیویورک گفت: امیدوارم با استفاده از فرصتی پیش آمده بتوانیم در راستای سیاست خارجی متوازن و دیپلماسی فعال، پویا و هوشمند دولت سیزدهم در تنظیم و توسعه روابط خارجی با همه مناطق جهان و کشورهای هدف گذاری شده، مشورت‌ها و گفتگوهایی را با همتایان داشته باشیم.

به گزارش عاشورا نیوز به نقل از خبرگزاری ایرنا، وزیر امور خارجه روز دوشنبه به وقت محلی پس از ورود به نیویورک اظهار داشت: سفرم به نیویورک در راستای شرکت در هفتاد و ششمین مجمع عمومی سازمان ملل انجام می شود.
امیرعبداللهیان افزود: با استفاده از فرصت حضور همتایان و مقامات عالی رتبه کشورها برنامه ای که همکاران در نمایندگی (ایران در سازمان ملل ) تنظیم کرده اند، حدود ۵۰ ملاقات، جلسه و شرکت در نشست های مختلف است.​

ارسال نظر