تدابیر شدید امنیتی در اطراف سازمان ملل و فعالیت خبرنگاران

ساعاتی مانده به برگزاری اجلاس سران هفتاد و ششمین مجمع عمومی سازمان ملل، تدابیر امنیتی در سازمان ملل و خیابان های اطراف آن تشدید شده است.

به گزارش عاشورا نیوز به نقل از خبرگزاری ایرنا، خیابان های منتهی به سازمان ملل متحد توسط نیروهای پلیس نیویورک  بسته شده است و تردد فقط از خیابان هایی خاص صورت می گیرد.
ماموران امنیتی و نیروها و خودروهای پلیس در ورودی ها و خروجی های خیابان های اطراف سازمان ملل مستقر شده اند و برای تردد از افراد بعضا کارت شناسایی معتبر درخواست می شود.

تدابیر شدید امنیتی در اطراف سازمان ملل و فعالیت خبرنگاران

علاوه بر خودروهای پلیس، خودروهای آتش نشانی نیز برای جلوگیری یا اقدام به موقع در صورت وقوع هرگونه حادثه احتمالی مستقر شده اند.
در اطراف سازمان ملل حصارها و نرده های فلزی نصب شده و تردد به داخل سازمان ملل حتی برای کارکنان آن از درهایی خاص می گیرد.

تدابیر شدید امنیتی در اطراف سازمان ملل و فعالیت خبرنگاران

البته این تدابیر امنیتی فردا با حضور رهبران و سران کشورها تشدید می شود.
رهبران جهان صبح سه شنبه به وقت محلی زیر سایه محدودیت ها و تبعیض های کرونایی بصورت حضوری و مجازی در نیویورک گرد هم می آیند تا در اجلاس سران هفتاد و ششمین مجمع عمومی سازمان ملل شرکت کنند.
یک ‌سوم رهبران جهان که ویروس کرونا در نتیجه توزیع نابرابر واکسن این بیماری، همچنان در کشورهایشان می تازد، از سفر به نیویورک معذورند و قرار است بصورت ویدئویی در هفتاد و ششمین مجمع عمومی امسال سازمان ملل سخنرانی کنند.
در واقع، یک سوم از ۱۹۳ کشور عضو سازمان ملل متحد بصورت ویدئویی و بقیه به صورت حضوری در مجمع عمومی سازمان ملل شرکت خواهند کرد تا سخنرانی‌های خود را در زمان مشخص ارائه دهند.
آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل گفته است اینکه چه تعداد از دیپلمات های مسافر ممکن است ایمن شده باشند، نشان می دهد نابرابری در رابطه با واکسیناسیون چشمگیر است.

تدابیر شدید امنیتی در اطراف سازمان ملل و فعالیت خبرنگاران

حضور خبرنگاران و رسانه ها نیز اگرچه امسال به دلیل شرایط کرونا دچار محدودیت هایی شده است اما دهها خبرنگار از رسانه های مختلف حضور یافته اند که از هم اکنون در مقابل سازمان ملل مستقر شده اند.
برخی با برپایی چادرهای کوچکی فعالیت خود را آغاز کرده اند که معلوم نیست اگر هوای شرجی نیویورک که هر از گاهی بارانی می شود، در این روزها سرناسازگاری داشته باشد، چه خواهند کرد.

تدابیر شدید امنیتی در اطراف سازمان ملل و فعالیت خبرنگاران

بر اساس تمهیدات لازم برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا، کشورهای عضو سازمان ملل امسال موافقت کرده‌اند که هیات‌هایی شش نفره با یک رهبر یا وزیر به مقر سازمان ملل متحد اعزام شوند.
از این میان تنها چهار نفر از آنها مجاز به ورود به مجمع عمومی هستند. دبیرکل سازمان ملل همچنین دستور داده است که تمام کارکنان سازمان ملل در ساختمان در طول هفته واکسینه شوند.

استفان دوجاریک سخنگوی سازمان ملل اعلام کرده است که همه افرادی که وارد ساختمان مرکزی سازمان ملل می‌شوند باید از طریق کارت مخصوص خود ثابت کنند که علایم بیماری کرونا را ندارند و در ۱۰ روز گذشته آزمایش کرونای آنها مثبت نشده است.
آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل گفته است در تلاش برای اجرای یک برنامه جهانی است تا ۷۰ درصد از جمعیت جهان تا نیمه نخست سال آینده واکسینه شوند.

از ۵.۷ میلیارد دُز واکسن کرونای توزیع شده در سراسر جهان، تنها ۲ درصد به آفریقا رسیده است.

ارسال نظر