صدور کیفرخواست علیه اسرای عملیات "تونل آزادی"/ تمدید مجدد بازداشت اسرا

منابع خبری از صدور کیفرخواست علیه شش اسیر فلسطینی فراری از بند رژیم صهیونیستی توسط دادستانی این رژیم و همچنین تمدید مجدد بازداشت آنها خبر دادند.

به گزارش عاشورا نیوز به نقل از خبرگزای ایسنا، به نوشته روزنامه القدس العربی، پلیس رژیم صهیونیستی اعلام کرد که دادستانی این رژیم علیه شش اسیری که اخیرا از زندان جلبوع فرار کرده بودند و مجددا بازداشت شدند کیفرخواست صادر کرده است.

پلیس رژیم صهیونیستی همچنین اعلام کرد که علیه پنج اسیر دیگر به اتهام همکاری با شش اسیر مذکور کیفرخواست صادر کرده است.

پلیس اسرائیل همچنین اعلام کرد: بازداشت زندانیان فراری به همراه پنج مظنون دیگر تمدید شد و صبح امروز (چهارشنبه) کیفرخواست علیه آنها در دادگاه جنایی  ناصره تنظیم شد.

در همین حال هیات امور اسرای فلسطین اعلام کرد که دادگاه مرکزی رژیم صهیونیستی بازداشت شش اسیر عملیات «تونل آزادی» از زندان جلبوع به همراه پنج اسیر دیگر که متهم به همکاری با آنها هستند را مجددا تمدید کرد.

این هیات در ادامه گزارش داد که رژیم صهیونیستی بازداشت این اسیران را به بهانه تکمیل بازجویی از آنها و ارائه کیفرخواست به دادستانی رژیم اشغالگر تمدید کرده است.

هیات مذکور در ادامه اعلام کرد که اسیران مذکور" محمود عارضه، محمد عارضه، أیهم کممجی، مناضل نفیعات، زکریا زبیدی، یعقوب قادری، به همراه پنج اسیر دیگر؛ محمود أبو اشرین، قصی مرعی، علی أبو بکر، محمد أبو بکر و إیاد جرادات هستند.

پنج اسیر فلسطینی وابسته به جنبش جهاد اسلامی و یک اسیر دیگر وابسته به جنبش فتح که به حبس طولانی مدت محکوم بودند، ساعت یک بامداد روز دوشنبه (۱۵ شهریور) موفق شدند از زندان «جلبوع» در شمال فلسطین اشغالی که از مهم‌ترین زندان‌های امنیتی رژیم صهیونیستی محسوب می‌شود، فرار کنند.

در پی این رویداد کم سابقه که یک شکست سنگین امنیتی را برای اسرائیل رقم زد، مقامات اسرائیلی به این جمع‌بندی رسیدند که سیستم اطلاعاتی و امنیتی این رژیم سست و رخنه‌پذیر است.

رسانه‌های رژیم صهیونیستی چند روز پس از این عملیات اعلام کردند که آنها را مجددا بازداشت کرده‌اند.

انتهای پیام

ارسال نظر