کره‌شمالی، شورای امنیت را به اتخاذ استانداردهای دوگانه متهم کرد

کره شمالی امروز (یکشنبه) شورای امنیت سازمان ملل را به اتخاذ معیارهای دوگانه بابت فعالیت‌های نظامی کشورهای عضوش متهم کرد.

به گزارش عاشورا نیوز به نقل از خبرگزاری ایسنا،این اظهارنظر از سوی دولت پیونگ یانگ در حالی مطرح شده است که انتقادهای بین‌المللی بابت آزمایش‌های اخیر موشکی کره شمالی به گوش میرسد.

شورای امنیت سازمان ملل به درخواست آمریکا و دیگر کشورها نشستی غیرعلنی را روز جمعه درباره آزمایش‌های موشکی کره شمالی برگزار کرد.

این نشست یک روز پس از آن برگزار شد که پیونگ یانگ یک موشک جدید ضد جنگنده را آزمایش کرد که جدیدترین آزمایش تسلیحاتی آن محسوب می‌شود.

"جو چول سو"، مدیر اداره سازمان‌های بین المللی وزارت خارجه کره شمالی گفت، نشست شورای امنیت سازمان ملل به معنای "نادیده گرفتن جدی و تجاوزات ناخوشایند" به حق حاکمیت کره شمالی و اقدام "تحریک آمیز جدی و غیرقابل تحمل" است.

وی همچنین شورای امنیت سازمان ملل را به اتخاذ معیار دوگانه متهم کرد و گفت که این شورا، در مقابل رزمایش‌های مشترک آمریکا و آزمایش تسلیحاتی متحدان این کشور همچنان سکوت اختیار می‌کند اما مساله فعالیت‌های کره شمالی را که درباره دفاع از خود است، جدی می‌گیرد.

این مقام مسئول در ادامه بیانیه خود که در خبرگزاری رسمی کره شمالی منتشر شد، آورده است: این انکار بی طرفی، عینیت و تعادل، خط مشی فعالیت‌های سازمان ملل و یک مانیفست آشکار از معیار دوگانه است.

انتهای پیام

ارسال نظر