طالبان از کشورهای جهان خواست سفارت‌هایشان را در کابل بازگشایی کنند

برای نخستین‎ بار معاون نخست وزیر، سرپرست وزارت خارجه و برخی از مقام‌های دیگر حکومت طالبان با سفیران کشورهای روسیه، چین، پاکستان و کشورهای دیگر دیدار کردند.

به گزارش عاشورا نیوز به نقل از خبرگزاری ایسنا ، عبدالغنی برادر، در نخستین دیدار سفیران شماری از کشورها با مقام‌های دولت طالبان در وزارت خارجه گفت: امارت اسلامی سیاست آسیب رساندن به کشورهای جهان را ندارد و می‌خواهد که با تمامی کشورها رابطه خوب داشته باشد.

ملابرادر در سخنرانی‌اش در این نشست از کشورهای جهان خواست تا مخالفت‌هایشان را با امارات اسلامی از راه گفت‌وگو حل کنند.

سهیل شاهین، سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در قطر، در تویتی به نقل از برادر چنین نوشته است: امارت اسلامی افغانستان می‌خواهد که با کشورهای جهان روابط حسنه داشته باشد. اگر کسی با ما مشکلی دارد، ما حاضریم از راه مفاهمه مشکلات را حل کنیم. افغانستان آینده، خانه امن خواهد بود.

با آنکه از حکومت  تازه در کشور نزدیک به ۵۰ روز می‌گذرد، اما سرپرست وزارت امور خارجه گفته است که برای داشتن روابط خوب با جهان فصل تازه روابط سیاسی در کشور گشوده خواهد شد.

شاهین به نقل از امیر خان متقی، سرپرست وزیر وزارت خارجه چنین نوشته است: ما می‌خواهیم که فصل جدید سیاسی حکومتداری خوب داخل کشور و روابط با منطقه و جهان را باز نمائیم.

مقام‌های کابینه موقت به سفیران کشورهای جهان اطمینان دادند که امنیت آنان و اتباع دیگر خارجی در افغانستان تامین خواهد بود.

انتهای پیام

ارسال نظر