معلم آمریکایی، به زور حجاب از سر دختر هفت ساله برداشت+عکس

رسانه‌های آمریکایی گزارش دادند که معلم یک مدرسه ابتدایی در ایالت نیوجرسی، به زور حجاب از سر «سمیه ویات» دختر هفت ساله مسلمان برداشت.

به گزارش عاشورا نیوز به نقل از خبرگزاری فارس، در شرایطی که طی سالیان گذشته اسلام هراسی در غرب بارها خبرساز شده است، اقدام غیر انسانی معلم مدرسه ابتدایی «ست بویدن» در آمریکا در برداشتن حجاب یک دختر، اعتراض‌‌های زیای را به دنبال داشته است.

بنا بر گزارش منابع رسانه‌ای محلی در آمریکا از قبیل «ان‌بی‌سی‌نیویورک»، ششم اکتبر (۱۴ مهر) یک معلم زن مدرسه ابتدایی در شهر مپلوود ایالت نیوجرسی به زور روسری از سر دختر هفت ساله مسلمان کشید.

طبق این گزارش، «کاساندرا ویات» مادر این دختر مسلمان با محکوم کردن اقدام غیرانسانی معلم مدرسه «ست بویدن» اعلام کرد،  دخترش به شدت دچار تشویش و اضطراب شده و دیگر نمی‌خواهد روسری به سر کند.

وکیل این خانواده مسلمان اعلام کرد، سمیه طبق اقدامات هر روزش حجاب داشت اما ششم اکتبر در کلاس درس با اقدام غیرانسانی معلمش مواجه شد.

این معلم مدرسه ابتدایی که نام و هویتش اعلام نشده است، از سمیه ویات خواست حجاب از سر بردارد و بعد از مقاومت او با این خواسته، جلوی همه همکلاسی‌هایش به زور روسری او را برداشت.


سمیه ویات

 

به گفته وکیل خانواده ویات، معلم آمریکایی با این توجیه که «موهایت زیباست»، به زور روسیر از سر این دختر برداشت.

وکیل آمریکایی افزود: «(این اقدام) فوق‌العاده نگران کننده است. این بسیار بسیار، نماد نادیده گرفتن دین او است».

کاساندرا ویات مادر دختر مسلمان در گفت‌و‌گو با یک رسانه آمریکایی تاکید کرد که باید به دلیل اقدام این معلم عواقبی در انتظارش باشد.

 مادر این دختر مسلمان گفت: «او (معلم) حتما می‌دانست که او (دخترش) حجاب دارد و باید عواقب کارش را ببیند. دوست دارم که او از دخترم عذرخواهی کند و در آن صورت، دخترم حالش بهتر خواهد شد».

این خبر واکنش‌های زیادی را در آمریکا به دنبال داشت و «شورای روابط آمریکایی-اسلامی» (CAIR) در بیانیه‌ای در این باره اظهارنظر کرد.

این شورا ضمن درخواست برای تحقیقات کامل درباره برداشتن حجاب از سر سمیه ویات، خواستار اخراج معلم مدرسه شدند.


کاساندرا ویات مادر سمیه

 

انتهای پیام/

 

ارسال نظر