وزیر خارجه سوریه: نمی‌پذیریم حتی یک وجب از خاک کشور از دست برود/ آمریکا و ترکیه بروند

وزیر خارجه سوریه در سخنانی خواستار خروج نظامیان آمریکا و ترکیه از مناطق شمال و شمال شرق این کشور شد.

به گزارش عاشورا نیوز به نقل از خبرگزاری ایسنا،‌ فیصل المقداد، وزیر خارجه سوریه در گفت‌وگو با شبکه‌های "السوریه" و "الاخباریه السوریه" با اشاره به بهبود روابط دمشق و اردن اظهار کرد: امیدواریم افق جدیدی برای روابط با برادران‌مان در اردن گشوده شود. ما همچنین امیدواریم و انتظار داریم که آغوش کشورهای عربی نه تنها به روی سوریه، بلکه به روی یکدیگر باز شود.

وی افزود: سوریه امیدوار است که اقدامات ملی عرب‌ها برای رویارویی با چالش‌های آینده تقویت شود.

المقداد درباره اخبار منتشر شده مبنی بر تغییر موضع غرب در قبال سوریه نیز تاکید کرد: نمی‌توان درباره تحول غرب در قبال سوریه صحبت کرد و باید آن را "شکست غرب" خواند. اقدامات سوریه در زمینه مقابله با تروریسم دلیل این تحول و تغییر است.

وی ادامه داد: دستاوردهای سوریه در زمینه نبرد علیه تروریسم منجر به تغییر جو سیاسی بین‌المللی در قبال سوریه شده است.

وزیر خارجه سوریه همچنین خاطرنشان کرد: عرصه بین‌المللی دیگر به آمریکا و اتحادیه اروپا اجازه اعمال سلطه تک قطبی را نمی‌دهد.

المقداد در بخش دیگری از اظهاراتش بر ضرورت خروج نظامیان اشغالگر آمریکا و ترکیه از مناطق شمال و شمال شرق سوریه تاکید کرد و گفت: اگر هدف ترکیه استعمار و "ترکی سازی" است؛ سخت دچار توهم است و در این مسیر مال، زمان و جان خود را از دست خواهد داد.

وی خاطرنشان کرد: سوریه نخواهد پذیرفت که یک وجب از خاکش از دست برود و مقابله با تروریسم تا زمان نابودی کامل آن چه در ادلب و در کانتون "الجزیره" وجود دارد، همچنان ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام

ارسال نظر