الحشد الشعبی حمله موشکی به فرودگاه حلیوه عراق را خنثی کرد

الحشد الشعبی با همکاری سایر نیروهای امنیتی عراقی امروز پنجشنبه یک موشک پیشرفته آماده شلیک به فرودگاه «حلیوه» در شمال غرب «طوزخورماتو» واقع در شرق استان صلاح الدین را خنثی کرد.

یه گزارش عاشورا نیوز به نقل از خبرگزاری ایرنا، دستگاه امنیت ملی عراق در بیانیه ای این خبر را اعلام کرد و همزمان، رسانه های نزدیک به الحشد الشعبی گزارش دادند که یگانی از تیپ ۵۲ الحشد الشعبی این موشک را خنثی کرده است.

برخی منابع در الحشد الشعبی با انتشار تصاویری می گویند این موشک، لیزری است و نزدیک روستای «البوصباح» کشف و خنثی شده است و به سوی ادوات تیپ ۵۲ الحشد الشعبی نشانه رفته بود.

هنوز مشخص نیست کدام گروه یا طرفی قرار بود این موشک را استفاده کند اما منابع امنیتی عراقی هدف این حمله را فرودگاه حلیوه می دانند. 

با توجه به نوع موشک پیشرفته کشف شده و تصاویر منتشر شده از آن این سوال ذهن برخی ناظران امنیتی را مشغول کرده است که آیا طرف های خارجی در حال تقویت گروه های تروریستی به سلاح های پیشرفته هستند و چه اهدافی از این اقدام دنبال می شود؟

الحشد الشعبی حمله موشکی به فرودگاه حلیوه عراق را خنثی کرد

عراق در سال ۲۰۱۷ با بسیج نیروهای مردمی و ارتش پیروزی بر داعش را که به مدت بیش از سه سال نزدیک به یک سوم قلمرو این کشور را اشغال کرده بود، اعلام کرد.

با وجود این هسته های پراکنده و پسمانده این گروه همچنان در استان های شرقی، شمالی و غربی عراق حضور دارند و گهگاه دست به حملات تروریستی علیه شهروندان و نیروهای امنیتی می زنند.

در این میان نیروهای الحشد الشعبی و ارتش عراق همچنان برای نابودی کامل داعش و گروه های تروریستی در مناطق درگیر عملیات نظامی و امنیتی انجام می دهند.

ارسال نظر