چین خواستار حل و فصل سیاسی موضوع شبه جزیره کره شد

سخنگوی وزارت خارجه چین اظهار امیدواری کرد همه طرف ها بتوانند پیش نویس قطعنامه پیشنهادی چین و روسیه در مورد شبه جزیره کره را مثبت و سازنده ارزیابی کنند و به طور مشترک برای پیشبرد حل و فصل سیاسی موضوع این منطقه تلاش کنند.

به گزارش عاشورا نیوز به نقل از خبرگزاری ایرنا، «وانگ وِن بین» روز چهارشنبه در پکن افزود: چین و روسیه به طور مشترک هفته گذشته پیش نویس یک قطعنامه‌ درباره کره شمالی را به شورای امنیت سازمان ملل ارائه کردند.

وی خاطر نشان کرد که در حال حاضر، وضعیت شبه جزیره کره پیچیده و حساس است و روند حل و فصل سیاسی متوقف شده است.

او گفت: در چنین شرایطی، چین و روسیه به طور مشترک پیش نویس یک قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد در مورد کره شمالی را به منظور تحکیم جهت گیری صحیح حل و فصل سیاسی مسئله شبه جزیره و ایجاد شرایط برای آغاز گفت وگو همه طرف ها پیشنهاد کردند.

به گفته وی، کره شمالی در سال های اخیر اقدامات متعددی را برای کنار گذاشتن سلاح هسته‌ای خود انجام داده و نگرانی‌های مشروع این کشور نیز باید جدی گرفته شود و به آنها پاسخ داده شود.

در روزهای اخیر نشست های مختلفی میان سران و مقامات دفاعی و خارجه سه کشور آمریکا، کره جنوبی و ژاپن با هدف بازگرداندن کره شمالی به میز مذاکره انجام شده است.

کره جنوبی اظهار امیدواری کرده بود با همکاری چین و امریکا بتواند پایان جنگ کره را اعلام کنند اما کره شمالی هنوز به این موضوع واکنشی نشان نداده است.

ارسال نظر