توسعه روابط مردمی و گردشگری ایران‌-پاکستان با افزایش پروازهای مستقیم

جمهوری اسلامی ایران و پاکستان با هدف توسعه ارتباطات مردمی و رونق گردشگری میان دو کشور همسایه با آغاز پروازهای مستقیم از پاکستان به ایران موافقت کردند.

به گزارش عاشورانیوز به نقل از خبرگزاری ایرنا، مدیرعامل شرکت هواپیمایی کشوری پاکستان(PIA) در دیدار سفیر ایران در اسلام‌آباد از برنامه جدید راه‌اندازی پرواز مستقیم از شهر «کراچی» به عنوان قلب اقتصادی پاکستان به «مشهد مقدس» خبر داد.

«ارشد ملک» با حضور در سفارت کشورمان و دیدار با «سید محمدعلی حسینی» اعلام کرد: پروازهای مستقیم شرکت هواپیمایی کشوری پاکستان به مقصد مشهد از ۱۱ دیماه امسال (اول ژانویه ۲۰۲۱) آغاز می‌شود.

طرفین در این دیدار ضمن بررسی روابط دوجانبه ایران و پاکستان در حوزه هوانوردی و تقویت ارتباطات مردمی، بر افزایش همکاری‌های دوطرفه توافق کردند

توسعه روابط مردمی و گردشگری ایران‌-پاکستان با افزایش پروازهای مستقیم

هم اکنون هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران «هما» یک پرواز در هفته از مبدا تهران به شهر کراچی و بالعکس انجام می‌دهد و شنیدها از برقراری مجدد برنامه پروازهای شرکت هواپیمایی ماهان ایران از تهران و مشهد به مقصد شهر «لاهور» حکایت دارد.

لاهور از شهرهای مهم پاکستان و به 'قلب فرهنگی' این کشور مشهور است لذا ازسرگیری این پروازها می تواند به عنوان گامی موثر در توسعه روابط دو جانبه ایران و پاکستان باشد.

همچنین آغاز پروازهای مستقیم کراچی-مشهد علاوه بر افزایش رفت و آمد اقشار مختلف دو همسایه به کشورهای یکدیگر از جمله سفرهای زیارتی به اماکن مقدس ایران، به تقویت تبادل هیات‌های تجاری و بازرگانی به ویژه تسهیل سفرهای تجار به کشورهای یکدیگر کمک فراوانی می‌کند.

با توجه به روند نزولی شیوع ویروس کووید-۱۹ در هر دو کشور و گسترش طرح واکسیناسیون کرونا در چنین وضعیتی اعلام ازسرگیری مجدد پروازهای تجاری نوید تحول جدید در مناسبات تجاری ایران و پاکستان به ویژه رونق گردشگری را می‌دهد.

 

ارسال نظر