زائران غیرایرانی اربعین از ۶ گذرگاه زمینی وارد خاک ایران می‌شوند

دبیر ستاد اربعین حسینی سپاه و بسیج گفت: ستاد مردمی استقبال از زائران غیرایرانی در مبادی ورودی از کشورهای همسایه شامل پاکستان، افغانستان و جمهوری آذربایجان تشکیل شده است که کار استقبال و تکریم زائران غیرایرانی را به عهده دارند.

به گزارش عاشورا به نقل از خبرگزاری فارس، سردار یعقوب سلیمانی، دبیر ستاد اربعین حسینی سپاه و بسیج در جلسه ستاد استقبال از زائران غیرایرانی اربعین حسینی که با حضور اعضای کمیته‌های این ستاد در سازمان بسیج مستضعفین برگزار شد، اظهار داشت: چند سالی می‌شود که ستاد اربعین سپاه و بسیج در جهت خدمات رسانی به زائران اربعین حسینی و سهولت در رفت و آمد عاشقان سالار شهیدان (ع) فعالیت می‌کند و با نگاه پشتیبانی از فعالیت‌های مردمی، اقدامات لازم برای ارائه خدمات به زائران حسینی در مسیر راهپیمایی اربعین سالار شهیدان علیه السلام را انجام داده است.

وی ادامه داد: ستاد مردمی استقبال از زائران غیرایرانی در مبادی ورودی از کشورهای همسایه و مجاور ایران اسلامی تشکیل شده است که کار استقبال و تکریم زائران غیرایرانی را به عهده دارند و از ۶ گذرگاه زمینی در استان‌های مختلف گیلان، اردبیل، آذربایجان غربی و شرقی، خراسان رضوی و سیستان و بلوچستان، شاهد ورود زائران غیرایرانی اربعین حسینی به خاک کشورمان هستیم که ستاد مردمی استقبال از زائران غیرایرانی، وظیفه استقبال، اسکان، اقدامات فرهنگی و تغذیه زائران غیرایرانی اربعین حسینی را برعهده دارد. 

سلیمانی با بیان اینکه سال گذشته بیش از ۱۱۵ هزار زائر غیرایرانی اربعین حسینی وارد خاک کشورمان شدند، تاکید کرد: امسال زائران غیرایرانی اربعین حسینی از مرزهای از پیش تعیین شده وارد خاک عراق می‌شوند و پیش بینی می‌شود که امسال رشد چشمگیری در این خصوص داشته باشیم.

مسئول ستاد مردمی استقبال از زائران غیرایرانی اربعین حسینی خاطرنشان کرد: خوشبختانه هر ساله با فعالیت‌های بسیار خوب این ستاد مردمی، آمار ورود زائران غیرایرانی به کشورمان با رشد خوبی همراه است و موسسات مردم‌نهاد به عشق سالار شهیدان (ع) به تکریم زائران غیرایرانی می‌پردازند تا همه ساله شاهد برگزاری یک مراسم میلیونی و عظیم در روز اربعین حسینی در کربلا باشیم و بار دیگر به جهان نشان دهیم که اتحاد شیعیان زبان زد عام و خاص است. 

سلیمانی افزود: همه ما تلاش داریم که با نگاه خادمی امام حسین علیه السلام، فعالیت کنیم و در خدمات رسانی به زائران حسینی قدم‌های بیشتری برداریم.

دبیر ستاد اربعین حسینی سپاه و بسیج با اشاره به اهداف شکل‌گیری این ستاد گفت: هماهنگی و ایجاد وحدت رویه، ساماندهی و ایجاد تسهیلات لازم در همه مقولات و مولفه‌ها برای حرکت زائرین، ایجاد بستری لازم برای ساماندهی زائران برای عبور از مرزها و.. از جمله اهداف شکل گیری این ستاد است. 

گفتنی است در ادامه جلسه، اعضای ستاد مردمی استقبال از زائران غیرایرانی اربعین حسینی به ارائه گزارش‌های خود پرداختند و در خصوص افزایش کیفی استقبال از زائران غیرایرانی به بحث و تبادل نظر پرداختند و بر آمادگی خود مبنی بر میزبانی از این زائران تاکید کردند.

 

ارسال نظر