دیپلمات سابق انگلیس: ترور سردار سلیمانی بخشی از فریب سیستماتیک آمریکا بود

«پیتر فورد» (Peter Ford) سفیر سابق انگلیس در سوریه ترور سردار سلیمانی توسط دولت آمریکا را یک فریب سیستماتیک از سوی واشنگتن دانست.

به گزارش عاشورا نیوز به نقل از خبرگزاری ایرنا،  سفیر سابق انگلیس در سوریه که اطلاعات نسبتا جامعی درخصوص مسائل و تحولات منطقه دارد، در مصاحبه با خبرگزاری روسی اسپوتنیک با اشاره به مواردی از اقدامات خرابکارانه  و تروریستی آمریکا در منطقه و جهان تصریح کرد که دست زدن به اقدامات تروریستی از سوی کاخ سفید به بهانه امن تر کردن جهان، بخشی از فریب سیستماتیک از سوی دولت واشنگتن است.

بنابراین گزارش فورد در بخشی از این مصاحبه به اسپوتنیک گفت: درمورد (سردار شهید قاسم) سلیمانی که در سوم ژانویه ۲۰۲۰ توسط پهپاد آمریکایی به شهادت رسید نیز آمریکا همین ترفند فریب را در پیش گرفت چراکه هیچ سند و مدرکی دال بر اثبات ادعاهای واشنگتن مبنی بر اینکه این فرمانده ایرانی قصد برنامه ریزی عملیاتی قریب الوقوع علیه نظامیان آمریکایی داشت، در کار نبود.

پیش از این نیز بسیاری از شخصیت ها و رسانه های آمریکایی و غربی و به صراحت اذعان کرده اند که ادعای دولت وقت آمریکا به ریاست ترامپ مبنی بر اینکه سردار سلیمانی قصد انجام حمله ای قریب الوقوع علیه نیروهای آمریکایی داشته و به همین دلیل توسط پهپاد آمریکایی هدف حمله قرار گرفت، دروغی بیش از سوی واشنگتن نبوده و سندی برای اثبات آن وجود ندارد.

به گزارش ایرنا، بامداد ۱۳ دی ۱۳۹۸ در حمله موشکی پهپادهای آمریکایی، سپهبد قاسم سلیمانی فرمانده پیشین نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، ابومهدی المهندس معاون سازمان بسیج مردمی عراق (الحشد الشعبی) و همراهانشان در نزدیکی فرودگاه بغداد به شهادت رسیدند.

این حمله جنایت‌کارانه با دستور مستقیم دونالد ترامپ رییس جمهوری پیشین آمریکا صورت گرفت.

ارسال نظر