افزایش لفاظی های خشونت آمیز بین نمایندگان کنگره

با گذشت یک سال از حمله خشونت آمیز به کنگره آمریکا، تهدیدها علیه اعضای کنگره نه تنها در فضای اینترنت، بلکه از سوی خود اعضای این نهاد علیه یکدیگر افزایش یافته است.

به گزارش عاشورا نیوز به نقل از خبرگزاری ایرنا، تارنمای روزنامه هیل نوشت: آمار پلیس کنگره نشان می دهد تهدیدها علیه قانونگذاران آمریکایی با رسیدن به ۹ هزار و ۶۰۰ مورد به بالاترین سطح رسیده است.

در آستانه سالگرد حملات به کنگره، گزارش وزارت امنیت ملی آمریکا که به رویت روزنامه هیل رسیده است هشدار می دهد که اقدامات خشونت آمیز علیه نمایندگان کنگره در فضای آنلاین افزایش یافته است.

این حملات شامل انتشار ویدئویی است که خواستار به دار آویختن نمایندگان در مقابل کاخ سفید است. این ویدئو تاکنون بیش از ۶۰ هزار بار رویت شده است.

برخی از لفاظی های خشونت آمیز در داخل خود کنگره آمریکا رخ می دهد. پل گوسار نماینده جمهوریخواه کنگره از ایالت آریزونا به دنبال انتشار ویدئویی درباره ترور الکساندر اوکازیو کورتس نماینده دموکرت از ایالت نیویورک محکوم و از عضویت در کمیته های کنگره حذف شد.

تیلور گرین نماینده دموکرات کنگره نیز هفته گذشته پیشنهاد استفاده از متمم دوم قانون اساسی در دفاع از دموکرات ها را داد.

وی گفت این متمم به ما اجازه می دهد از خود در مقابل دولت استبدادی دفاع کنیم. من از استفاده از چنین لحنی متنفر هستم اما دموکرات ها دقیقا همان کاری را انجام می دهند که بر اساس این متمم قانون اساسی اجازه دفاع از آنها داده شده است.

تیم رومر نماینده سابق دموکرات و عضو کمیته تحقیقات یازده سپتامبر از فقدان اعتماد و احترام بین اعضای کنگره انتقاد کرد و گفت برخی از اعضای کنگره احساس می کنند که همقطاران آنها قصد حمله به آنها را دارند و این تهدید فقط از خارج کنگره نیست.

اعضای دموکرات کنگره آمریکا به شکل فزاینده ای از انفعال رهبری این حزب در خودداری از محکوم کردن هشدارها از سوی اعضای این نهاد ناامید شده اند. آنها از کمیته اخلاق کنگره می خواهند اعضا را وادار به مسئولیت پذیری در رفتارهای خود کنند.

برخی دیگر از نمایندگان نیز از پلیس کنگره خواسته اند نقش خود را ایفا کرده و از چنین رفتارهای خشونت آمیزی جلوگیری کند.

پیشتر وزارت دادگستری آمریکا اعلام کرده بود در پی حمله ششم ژانویه ۲۰۲۱میلادی(۱۷ دی ۹۹) به کنگره این کشور و با توجه به تهدید فزاینده برتری طلبان سفید پوست و فعالان ضد دولتی، این وزارتخانه یک واحد جدید برای مقابله با تروریسم داخلی تشکیل می دهد

همزمان با برگزاری آخرین مرحله از انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا در صحن کنگره آمریکا با حضور «مایک پنس» معاون وقت رئیس جمهوری و «نانسی پلوسی» رئیس مجلس نمایندگان در تاریخ ۶ ژانویه (۱۷ دی ماه ۱۳۹۹) گروهی از نژادپرستان پس از سخنرانی دونالد ترامپ رئیس جمهوری سابق آمریکا و ادعای  تقلب در انتخابات، به ساختمان کنگره یورش برده و برای ساعاتی آن را به تصرف خود در آوردند.  

ترامپ در پی این رخداد برای دومین بار و البته پس از پایان دوره ریاست جمهوری‌اش، به اتهام تحریک مهاجمان استیضاح و همچون بار نخست، تبرئه شد.  

ارسال نظر