لزوم اقامه نماز اول وقت درپیاده روی اربعین/ قصه گویی و پرده خوانی در موکب کانون مساجد انجام می شود

سرپرست ستادهماهنگی و نظارت برکانون های مساجد مازندران گفت: به اعضای کانون های مساجد تاکید شده که در مدت حضور در پیاده روی اربعین در صفوف نماز اول وقت حاضر شوند چراکه احیا واقامه این واجب دینی یکی از اهداف قیام عاشورا بوده است.

به گزارش عاشورا، حجت الاسلام محمود علیخانی، سرپرست ستادهماهنگی و نظارت برکانون های فرهنگی هنری مساجد مازندران امروز(15مهر) در جلسه موکب داران اربعین حسینی در دفتر نماینده ولی فقیه در مازندران به برپایی موکب کانون فرهنگی هنری شهید گرائیلی خرماکلا قائمشهر در اربعین امسال اشاره کرد و گفت: مازندران اربعین حسینی همانند استان‌های ایلام، کرمانشاه، خوزستان، خراسان رضوی و خراسان جنوبی و قم از موکب داران است.

وی با اشاره به اهمیت اقامه نماز اول وقت، افزود: به اعضای کانون های فرهنگی هنری مساجد تاکید شده که در مدت حضور در پیاده روی اربعین هنگام اذان در صفوف نماز اول وقت حاضر شوند چراکه احیای نماز و اول وقت اقامه شدند این واجب دینی یکی از اهداف قیام عاشورا بوده است.

حجت الاسلام علیخانی برلزوم حفظ وحدت شیعیان عراقی وایرانی تاکید کرد و اظهار داشت: سال گذشته بیش از 80کشور در اربعین با پرچم های خود حضور داشتند که تمامی زائران محو شکوه پرچم بارگاه منور حضرت سیدالشهدا(علیه السلام) ماندند.

وی ادامه داد: شعار امسال موکب‌های کانون‌های مساجد به جهت وحدت آفرینی امام(علیه السلام) «الحسین یجمعنا» انتخاب شد؛چرا که با نام امام حسین (علیه‌السلام ) که وحدت آفرین است پذیرای زائران اربعین باشند.

حجت الاسلام علیخانی با بیان اینکه سخنرانی های موکب های کانون های مساجد در اربعین به زبان های عربی، فارسی، ترکی و انگلیسی ترجمه خواهد شد، گفت: همچنین قصه گویی و پرده خوانی ویژه نوجوانان و کودکان در این موکب ها صورت می گیرد.

وی به تقارن اربعین حسینی با اربعین انقلاب اسلامی ایران اشاره کرد و خاطرنشان شد: با توجه به پاکسازی عراق از وجود نامنحوس داعش و پیروزی جبهه مقاومت، نکوداشت «شهدای مدافع حرم ایرانی و عراقی» در کربلا مورد توجه موکب های کانون های مساجد خواهد بود.

 

ارسال نظر