خط قرمز مردم «حفظ نظام» است/نمی‌شود نسبت به فساد مدیران بی‌تفاوت بود

رئیس دیوان عالی کشور گفت: مردم برای خود خط قرمز ترسیم کردند اما ما مسئولان خط قرمز ترسیم نکردیم و خط قرمز مردم حفظ نظام است که با همه ناراحتی و سختی‌ها احساس می‌کنند که نظام در خطر است.

به گزارش عاشورا به نقل از خبرگزاری فارس از کرمان، حجت‌الاسلام سیداحمد مرتضوی‌مقدم امشب در گردهمایی حقوقدانان بسیجی استان کرمان با بیان اینکه بسیج یعنی شور و شعور، آگاهی و بصیرت، نشاط و تلاش و مبارزه و مقاومت اظهار داشت: اینها شاخصه‌های اصلی بسیج است.

رئیس دیوان عالی کشور با اشاره به اینکه چشم تیزبین و آینده‌نگر امام سبب شد بسیج را تشکیل دهد، بیان داشت: شاید 40 سال پیش این را درک نمی‌کردیم اما امروز حس می‌کنیم که بسیج چه نقش و وظیفه‌ای دارد.

وی نقش‌آفرینی بسیج به‌عنوان یک شجره طیبه در تمام شئون کشور را یادآور شد و عنوان کرد: بسیج سه شاخصه اصلی شجاعت، جسارت و مقاومت را دارد که الان کشور به آن نیاز دارد، بسیجی شجاع است و وحشتی از رفتن به میدان ندارد، با فتنه و ظلم مقابله می‌کند.

مرتضوی‌مقدم گفت: ولو هر کسی می‌خواهد باشد با کسی که در نظام اخلال ایجاد می‌کند، بسیجی مبارزه می‌کند و ملاحظه در کار او نیست و کشور تا امروز توانست بر اساس همین شجاعت و بصیرت روی پای خود بایستد.

رئیس دیوان عالی کشور با بیان اینکه بسیجی صبر و تحمل دارد و دنیای غرب، ایران را نشناخته است، افزود: مبارزه خط مبارزه جمهوری اسلامی ایران با استکبار بوده، هست و خواهد بود و تعطیل نخواهد شد و هر زمان بین حق و باطل صلح ایجاد شد بین ایران و استکبار صلح ایجاد خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه کاربری بسیج را در مبارزه با استکبار خواهیم داد، تصریح کرد: حضور پرشور و پرتلاش بسیج در سایر شئون اداری کشور ضروری است و نارضایتی زیادی در بخش‌های بدنه دولتی و کشوری می‌بینیم که این حضور بسیج می‌تواند جبران کننده این کمبود‌هایی که در بدنه نظام هست، باشد.

مرتضوی‌مقدم اظهار کرد: ما ناراضی زیاد داریم از دستگاه‌های دولتی برای اینکه مدیران ناشایست هم زیاد داریم که اگر این‌ها نبودند این مشکلات پیش نمی‌آمد، مردم برای خود خط قرمز ترسیم کردند اما ما مسئولان خط قرمز ترسیم نکردیم و خط قرمز مردم حفظ نظام است که با همه ناراحتی و سختی‌ها احساس می‌کنند که نظام در خطر است، اینجا خط قرمز است.

وی با بیان اینکه مردم خط قرمز دارند اما ما مسئولان نداریم، اتحاد می‌شکنیم و مشکلات برای مردم ایجاد می‌کنیم، افزود: مردم مسئول و مدیر حافظ نظام را می‌خواهند، خط قرمز این است که مشکلات مردم را رفع کنیم و چیزی را که مورد تفرقه می‌شود رها و به داد مردم برسیم.

رئیس دیوان عالی کشور با بیان اینکه بصیرت مردم از ما مسئولان بیشتر است، اظهار داشت: مشکل اساسی امروز ما این است که بدنه نظام را باید اصلاح کنیم و باید نیروهای پرتلاش ورود پیدا کنند و اگر این آگاهی مردم نبود کشور دوام نداشت.

مرتضوی‌مقدم با بیان اینکه هر فتنه‌ای کافی است خدشه‌ای در نظام وارد کند، تصریح کرد: بسیج یک ماموریت جدی ترسیم کرده که دخالت در حقوق و آگاهی دادن و حمایت از مظلوم است که در هر قشری می‌تواند باشد.

وی با اشاره به اینکه در خدمت مردم بودن برای انسان عزت می‌آورد، بیان داشت: کارشناس بسیجی فقط حق جلوی چشم اوست، چون می‌داند نظر او مبنای یک حکم قضایی قرار می‌گیرد.

مرتضوی‌مقدم خاطرنشان کرد: استاد بسیجی سعی می‌کند که بسیجی تربیت کند و نیروی فعال و کاری بسازد و فکرها را در مسیر حق قرار دهد که دانشجو هم راه خود را پیدا می‌کند.

رئیس دیوان عالی کشور با بیان اینکه قضات قدرت دست آنهاست و توان دارد از این قدرت در جهت احقاق حق دفاع کند، افزود: تمام تلاشمان را باید داشته باشیم که احکام را بر اساس حق صادر کنیم.

وی با تأکید بر اینکه رئیس قوه قضائیه حامی قضات است، ادامه داد: امروز فرصتی برای قضات ایجاد شده که فرصت طلایی است اما از آن طرف اعتماد مردم به دستگاه باید جلب شود و سخت با فساد در درون دستگاه قضا مبارزه می‌شود تا از درون اصلاح شود.

مرتضوی‌مقدم گفت: اینکه مدیری در یک اداره فساد کند و دستگاه قضا بی‌تفاوت باشد، نمی‌شود و این برای دستگاه قضا اهمیت دارد، دیوان عالی کشور در راستای رسالت قانونی خود که نظارت و ایجاد وحدت رویه است تلاش نویی را آغاز کرده است.

 

ارسال نظر