قمی در غیزانیه: باید بر سر مسؤولانی که باعث ایجاد این فضا شده‌اند فریاد زد

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی با بیان وظیفه مطالبه‌گری در مقابل مسؤولان گفت: باید بر سر مسؤولانی که با بی‌تدبیری موجب ایجاد این فضا شده‌اند فریاد زد.

به گزارش عاشورا به نقل از خبرگزاری فارس حجت‌الاسلام محمد قمی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در سفر خود به غیزانیه اهواز و در جمع گروه‌های جهادی شهرستان بندر ماهشهر با تأکید بر اهمیت حضور گروه‌های جهادی در مناطق محروم عنوان کرد: شکل‌گیری این دیدار، ابتدا برای عرض خداقوت به شما جهادگران است و به دستان شما گرو‌های جهادی و به فضل خدا اتفاقات بزرگی اتفاق افتاده و خواهد افتاد.

وی افزود: ما مسئولان موظفیم و تمام تلاشمان را به کار خواهیم گرفت و تأکیدات شما عناصر جهادی باعث می‌شود تا ما جدی‌تر مسائل را پیگیری کرده و وارد میدان شویم.

قمی با تأکید بر جایگاه سازمان تبلیغات اسلامی در این فضا اذعان کرد: ما در این سازمان حلقه واسطی برای رساندن صدا و مطالبات شما در خصوص فقر و تبعیض و فساد هستیم.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی با بیان وظیفه مطالبه‌گری در مقابل مسئولین تصریح کرد: باید بر سر مسئولانی که با بی تدبیری باعث ایجاد این فضا شده‌اند فریاد زد چون با این راه مطالبه و صدای شما شنیده خواهد شد و وظیفه ما این است که بنا به دسترسی‌هایی که داریم صدای شما را به مسئولین امر برسانیم.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در خصوص اهیمت دفاع از مظلوم گفت: ما مانند حاج قاسم سلیمانی فرزندان امام راحل هستیم و در مکتب ایشان درس گرفتیم و اگر ظلم بزرگتری را ببینیم یقیه ظالم را می‌گیریم چون مکتب امام راحل این بود که بر هر ظالمی می‌تازیم و از هر مظلومی دفاع می‌کنیم.

وی ادامه داد: این دلیل نمی‌شود که جایی ظلم‌های کوچکتری وجود داشته باشد آن را نادیده بگیریم. هر مسئولی پایش را کج بگذارد باید به وسیله مطالبات مردم و نمایندگان مجاهد مردمی سر به راه بشود.

حجت‌الاسلام محمد قمی در ادامه گفت: واقعاً مردم در خیلی از مواقع حاضرند با مشکلات اقتصادی کنار بیایند اما با تبعیض به کنار نیامده و حق دارند با آن مخالفت کنند. این خصلت مردم خوب خوزستان و ایران است که با دیدن ظلم صدایشان بالا می‌رود.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی با اشاره به معنای مستضعف خاطرنشان کرد: مستضعف کسی است که خودش ضعیف نبوده و به آن ظلم شده و ضعیف نگاه داشته شده است که در این میان مستضعف فکری ظلم بزرگتری بر آن وارد شده است.

قمی با بیان اهمیت عمل مجاهدانه بیان داشت: کسانی که مجاهدانه به میدان می‌زند و فقط برای خدا کار می‌کنند می‌توانند برای کسب درآمد بیشتر وقت بگذارند اما برای خدا به میدان آمده‌اند، رمز پیشروی امثال شهید سلیمانی و همه افراد جهادی که در مکتب امام آمده و کار می‌کنند اخلاص است. مقام معظم رهبری می‌گویند که ما در عدالت عقب بوده و باید یقه آن مسئولی که تواناتی رفع این موضوع را داشته است، بگیریم.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی تأکید داشت: اگر فقط به جزئیات احکام بسنده کنیم ظلمی به نام تحریف اسلام ناب کرده‌ایم چون عصاره این اسلام عدالت است.

وی در ادامه این موضوع و با بیان اهمیت مطالبه‌گری از صدر اسلام گفت: فرض کنید همه ساختارهای حکومتی درست و به جا کار کنند. اینها ضرورت کار جهادی نبوده و باید به مدل پیشبرد جامعه توجه کرد که از زمان پیامبر اسلام پیاده شده و آن چیزی نبود جز اینکه در برابر ظلم سکوت نکرده و کار را با مردم پیش می‌بردند.

وی بابیان اینکه مردم سالاری دینی سوری و شعاری نبوده بلکه واقعی و مهم است گفت: حضرت امام در صحیفه خود سه بار می‌گوید که من دست و بازوی یکایک مردم ایران را می‌بوسم.

مردم همه دشواری‌ها را تحمل کردن و ایستاده‌اند و بار بزرگی بر روی دوش مردم و نماینده‌های مردم بوده است.کار اساسی و کیفی و محوری کاری است که شما مردم دارید انجام می‌دهید و این موردی بود که امام راحل بر دوش شما گذاشت و جلوه آن در جهاد سازندگی و نهضت سواد‌آموزی پیدا است.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: به گفته امام خمینی (ره) اگر قرار است حزبی هم در جهان داشته باشیم، آن حزب جهانی مستضعفین است و اگر ظلمی در حق مستضعفین بشود این حذب ایجاد نخواهد شد.

انتهای پیام/

 

ارسال نظر