نیاد مسکن خاکریز اول حوادث است و هر جا ضرری وارد شود به عنوان اولین دستگاه حضور پیدا می‌کند.

نظام اسلامی این مسائل را قبول نمی کند و مردم باید از زمین و مسکن بهره مند باشند. حضرت علی (ع) در نامه ای به مالک اشتر چهار رکن اساسی را برای حکومت اسلامی مهم دانسته که یکی از این ارکان آبادانی شهرهاست، آبادانی مصداق بسیار زیادی دارد که یکی از آن ها شهرسازی از جمله خانه دار کردن بی خانمان ها است.

به گزارش عاشورا حجت الاسلام والمسلمین محمد محمدی گلپایگانی رئیس دفتر مقام معظم رهبری  امروز در مراسم معارفه حجت الاسلام حسین روحانی نژاد نماینده جدید ولی فقیه در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، بیان کرد: بنیاد مسکن منشا خدمات بزرگ از ابتدای انقلاب تا کنون بوده و این بنیاد نسبت به اقشار محروم جامعه بسیار تلاش کرده و این خدمات در راستای ارائه خدمت به مردم بوده است، شما دعاگو زیاد دارید و این دعاها ارزشمند است و یکی از الطاف خدا به شمار می رود.
محمدی گلپایگانی با اشاره به اینکه حضرت امام خمینی فرمان تشکیل بنیاد مسکن را در ۲۱ فروردین سال ۵۸ صادر کرده است، گفت: مسئله تامین مسکن در رژیم منفور پهلوی بسیار دشوار بوده و  مردم در آن دوره مشکلات بسیار زیادی داشتند.
او اضافه کرد: بسیاری از مردم به طوری که برخی تمام عمرشان را زیر باره مطالبات بانک‌ها و سودجویان بودند تا بتوانند خانه‌ای برای خود دست و پا کنند و بخش عظیمی از مردم تنها در بیغوله ها بودند و بسیاری از مردم عمده‌ای از درآمدهای خود را صرف پرداخت اجاره می کردند.
او ادامه داد: نظام اسلامی این مسائل را قبول نمی کند و مردم باید از زمین و مسکن بهره مند باشند. حضرت علی (ع) در نامه ای به مالک اشتر چهار رکن اساسی را برای حکومت اسلامی مهم دانسته که یکی از این ارکان آبادانی شهرهاست، آبادانی مصداق بسیار زیادی دارد که یکی از آن ها شهرسازی از جمله خانه دار کردن بی خانمان ها است.
محمدی گلپایگانی با اشاره به اینکه بسیاری از مردم در پرداخت اجاره ها خانه ها بوده اند، گفت: برخی از مردان بی‌انصاف، سودجو و فرصت طلب هستند که به مردم و مستاجران رحم نمی کنند از سوی دیگر اگر به اندازه کافی مسکن ساخته شود بخشی از این مشکلات رفع خواهد شد.
رئیس دفتر مقام معظم رهبری اظهار کرد: بنیاد مسکن خاکریز اول حوادث است و هر جا ضرری وارد شود به عنوان اولین دستگاه حضور پیدا می‌کند.
او  گفت:  تاکنون این حساب برکات بسیار زیادی داشته است.
محمدی گلپایگانی با اشاره به جنایات ترامپ در دنیا گفت: نسل ترامپ از نسل نازی های آلمان است و اگر تاریخ آمریکا را مطالعه کرده باشید متوجه خواهید شد که این نسل چه بلاهایی بر سر بردگان و سیاه‌پوستان آورده است. دولت ترامپ هم با پا گذاشتن بر گلوی یک سیاه پوست لرزه بر تن انسان می آورد.
گلپایگانی اظهار کرد: آنها تصور می کنند اگر با آمریکایی ها کنار بیاییم همه چیز درست می‌شود در صورتی که این چنین نیست و خداوند در قرآن فرموده دشمنان من را دوست خود ندانید.
رئیس دفتر مقام معظم رهبری اضافه کرد: آنچه که باعث شده علی رغم همه محدودیت ها سرپا بیاستیم همین ایستادگی تا پای جان است.
محمدی گلپایگانی با بیان اینکه اقدامات مردم در قضیه ویروس کرونا تحسین برانگیز بوده، افزود: مردم در این قضیه از شام شب خود گذشتند ولی به پویش کمک همدلانه پیوستند.
او به در پیش بودن هفته دفاع مقدس هم اشاره کرد و گفت: هیچ جای دنیا مانند سردار سلیمانی پیدا نمی‌شود، سردار سلیمانی مالک اشتر حضرت آقا بودند و من بارها دیدار سردار سلیمانی با مقام معظم رهبری را از نزدیک دیدم و با وجود آن که حضرت آقا به ایشان ابراز محبت می کردند ولی سردار هیچ وقت احساس غرور نمی‌کردند ایشان به دنبال شهادت بودند.
محمدی گلپایگانی افرود: اگر امروز حزب‌الله است و اسرائیل از نام سید حسن نصرالله می ترسد به آن دلیل است که زاده سردار سلیمانی است.
او با اشاره به اینکه یکی از محبت های کشور برخورداری از رهبری است که حوادث را از قبل پیش‌بینی می‌کند، گفت: امیدواریم خداوند به ایشان طول عمر دهد و بتوانیم در سایه ایشان به جایگاهی که مدنظر امام راحل بود برسیم.
او در پایان به توفیقات مرحوم رسولی محلاتی نماینده سابق ولی فقیه در بنیاد مسکن اشاره و برای حجت الاسلام روحانی نژاد که سوابق درخشانی داشته است، در سمت نمایندگی ولی فقیه و این بنیاد آرزوی توفیق کرد.
گفتنی است در پایان این مراسم، با حضور وزیر راه و شهرسازی، رئیس دفتر مقام معظم رهبری حجت‌الاسلام خاموشی رئیس سازمان اوقاف و حجت‌الاسلام قمی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی حکم انتصاب حجت‌الاسلام روحانی نژاد اعطا شد

ارسال نظر