سوریه|امنیت ۱۰۰ درصدی جاده «دیرالزور-حمص»/ «درعا» کاملا با ثبات است

مقامات سوری با اشاره به اقدامات ارتش این کشور علیه گروه تروریستی داعش از امن بودن جاده دیرالزور به حمص به طور صد در صد و نیز با ثبات بودن استان درعا در جنوب این کشور خبر دادند.

به گزارش تیتر عاشورا به نقل از خبرگزاری تسنیم : «نزار الخضر» رئیس کمیته امنیتی و نظامی استان دیرالزور به الوطن سوریه گفت: اوضاع در «البادیه الشرقیه» یعنی جایی که ارتش سوریه در حال پاکسازی بازمانده‌های داعش است، خوب و می‌توان گفت که عالی است زیرا ارتش سوریه در کل محور مستقر شده است.

وی افزود: گروه‌های که در پوشش یکی از دوستان ظاهر شده و متشکل از پنج نفر بودند به طور شبانه روزی آنها را تحت پیگیرد قرار دادیم و در صحرا آنها را دنبال کردیم و به طور کامل آنها را به هلاکت رساندیم و خودرو و تسلیحات آنها را منهدم کردیم.

الخضر تاکید کرد: در صبح روز دوم ما به جستجو منطقه در صحرا و اطراف محور دیرالزور به تدمر به طور کامل پرداختیم و همچنین بر گروه تروریستی دیگر که متشکل از سه نفر بودند غالب شدیم و آنها را نابود کردیم.

وی افزود: جاده دیرالزور تا حمص صد در صد امن است و نیروهای ارتش در اطراف آن مستقر هستند.

سرتیپ نزار الخضر تاکید کرد: داعش و حامیان آن نخواهند توانست که کاری از پیش ببرند و ارتش سوریه در کمین آنها در صحرا و هر منطقه دیگری است.

وی افزود: تروریست‌ها هرجا که باشند ما در کمین آنها هستیم و آنها را دنبال و نابود خواهیم کرد.

سرتیپ الخضر بیان کرد: آنچه رسانه‌های مغرض پخش می‌کنند برای ما اهمیتی ندارد و ما به نابودی و هلاکت و پایان دادن به داعش درمناطق صحرایی و غیرصحرایی ادامه می‌دهیم.

درعا کاملا امن و با ثبات است/ شبکه‌های اجتماعی اخبار کاذب پخش می‌کنند

از سوی دیگر «مروان شریک» استاندار درعا هم گفت: اوضاع شهر «طفس» در حال حل شدن است و مذاکرات همچنان جریان دارد. اوضاع خوب و امنیت برقرار است و اوضاع طفس با گفتگو در حال حل شدن است. انشاءالله روند امور خوب است و ما خوش بین هستیم.

این در حالی است که یک منبع امنیتی در درعا اعلام کرد که گروه‌های تروریستی وابسته به داعش و دیگر گروه‌های دنباله رو آن با تن دادن به هر توافقی برای خروج از منطقه درعا مخالفند زیرا آنها منفعت خود را در ادامه وضع کنونی می‌دانند.

این منبع تاکید کرد: این گروهها به باقی ماندن اوضاع دلخوش کرده‌اند و اینها به سراب دلبسته‌اند زیرا زمام امور در دست ارتش سوریه است و ارتش آماده رقم زدن سرنوشت هر جبهه‌ای در منطقه جنوبی در زمانی که تشخیص می‌دهد، است اما دولت به دنبال دادن وقت بیشتر برای رساندن این پیام به ساکنان استان درعاست که ارتش حامی آنها علیه تروریست‌های قاتل است.

منبع مذکور بیان کرد: اوضاع در درعا عالی و جبهه جنوبی کاملا باثبات است و مورد امنیتی وجود ندارد. دیدارهایی در حال حاضر با بزرگان استان درعا برای آگاه شدن آنها از واقعیت و ماهیت گروه‌های تروریستی و سران آنها  و نقشی که این تروریست‌ها در حوادث امنیتی در درعا دارند، در حال برگزاری است.

این منبع افزود: گروه‌های تروریستی در ترورهایی که رخ می‌دهد، دست دارند. ارتش به دنبال برقراری امنیت و ثبات و دور کردن قاتلان و تروریست‌ها و حمایت از مردم و حفاظت از دارایی ها آنهاست.

منبع امنیتی سوری تاکید کرد: ریشه کنی تروریسم نزدیک و در راه است. هر آنچه در شبکه های اجتماعی بیان می‌شود جنگی رسانه‌ای و کاذب و تلاشی برای بزرگنمایی عمدی برای برخی تحرکات تروریست‌ها با هدف ایجاد هرج و مرج است.

این منبع امنیتی بیان کرد: آنچه چند روز قبل درباره حمله به مواضع ارتش سوریه گفته شده بود، کاملا بی اساس است. اوضاع در درعا کاملا امن و اطمینان بخش است.

 

 

ارسال نظر