وزیر خارجه عراق: داعش تلاش دارد دوباره در سوریه و عراق فعال شود

وزیر خارجه عراق گفت که خطر داعش هنوز رفع نشده و تروریست‌ها سعی دارند خود را در عراق و سوریه بازسازی کنند.

به گزارش عاشورا به نقل از خبرگزاری فارس، «فؤاد حسین» وزیر خارجه عراق امروز (پنجشنبه) در دیدار با «جوزپ بورل» نماینده سیاست خارجی و امنیت اتحادیه اروپا در بروکسل خواستار حذف نام عراق از فهرست «کشورهای خطرناک در خصوص پولشویی و تأمین مالی تروریسم» شد.

به نوشته وبگاه السومریه نیوز،  در بیانیه وزارت خارجه عراق در خصوص این دیدار آمده است که فؤاد حسین با تقدیر از مواضع اتحادیه اروپا در قبال عراق، خواستار توسعه همکاری‌ها در در سطوح مختلف شد.

وزیر خارجه عراق سپس گفت که عراق به حاکمیت دیگر کشورها احترام گذاشته و در امور داخلی هیچ کشورز دخالت نمی‌کند و در مقابل نیز همسایگان عراق نباید در امور داخلی این کشور دخالت کنند.

فؤاد حسین تأکید کرد که عراق نباید به صحنه درگیری طرف‌های مختلف یا به مبدئی برای حمله و تجاور به کشوری دیگر تبدیل شود.

او در خصوص مبارزه عراق با تروریسم نیز گفت که فعالیت تروریست‌ها همچنان در مناطق مختلف عراق ادامه دارد و این گروهک تلاش می‌کند خود را در سوریه و عراق بازسازی کند.

با آزادسازی شهر موصل در تیر سال ۱۳۹۶ و پایان خلافت ادعایی داعش، بسیاری از تروریست‌ها در قالب هسته‌های خاموش در استان‌های عراق به خصوص دیالی، کرکوک، صلاح‌الدین، الانبار و نینوی که شرایط مناسب جغرافیایی برای مانور دارد، مخفی شده و در یک سال گذشته دست به عملیات‌های تروریستی در قالب گروههای چند نفره زده‌اند.

انتهای پیام/ص

 

 

 

ارسال نظر