عراق| سرکرده مطرح داعشی به دام افتاد/ تدابیر امنیتی موفق حشد شعبی در دیالی

منابع عراقی از دستگیری سرکرده مطرح تروریستهای فراری داعشی که با تاکتیک خاص از سوریه به داخل عراق کشانده شده بود، خبر دادند.

به گزارش تیتر عاشورا به نقل از خبرگزاری تسنیم؛ وزارت دفاع عراق از بازداشت یک سرکرده مهم داعش که عضو آنچه گروه موسوم به «فرقة الیرموک» خوانده می‌شد بود، خبر داد.

در بیانیه وزارت دفاع عراق آمده است: در جریان عملیات اطلاعاتی تاکتیکی شجاعانه، حرفه‌ای و جسورانه و با هماهنگی فرماندهی عملیات غرب نینوا، نیروهای اطلاعاتی، موفق به دستگیری یکی از سرکرده‌های مهم تروریستی شدند.

وزارت دفاع عراق بیان کرد: دستگیری این سرکرده پس از به دام انداختن وی با تاکتیک خاص که نمی‌توان آن را فاش کرد، رخ داد و وی از سوریه به خاک عراق به‌همراه یک خانواده داعشی کشانده شد.

در این بیانیه آمده است: این تروریست، پدر سه تروریست بارز داعش و از مظنونان دستگاه قضایی عراق بود.

کمربندی امنیتی حشد شعبی در دیالی

«صادق‌الحسینی» سخنگوی محور دیالی حشد شعبی عراق اعلام کرد: حمایت از راه‌های زمینی و به‌ویژه استراتژیکی در اولویت‌های حشد شعبی است به‌ویژه که این راه‌ها به‌مثابه شریان اقتصادی و تجاری در دیالی و دیگر استانها محسوب می‌شوند.

داعش | گروه تروریستی داعش , کشور عراق ,

وی افزود: حشد شعبی بر استراتژی خاصی برای حمایت از راه‌های زمینی روی آورده است و موفق به تأمین امنیت بیش از 200 کیلومتر که شامل مناطق «حمرین» و «امام ویس» می‌شود و میزان رخنه داعش را به صفر رسانده، شده است.

الحسینی تأکید کرد: این دستاورد امنیتی مهم به‌مثابه پیام اطمینان‌بخش به ساکنان و کاروان‌های تجاری است.

وی با اشاره به اینکه پس از استقرار نیروهای حشد شعبی، دیگر از کمین‌های تروریست‌ها خبری نیست و تردد شبانه امن شده است، گفت: حشد شعبی نقش محوری و فعال در حمایت از راه‌های زمینی دیالی دارد.

همزمان «محمد التمیمی» از فرماندهان حشد شعبی عراق از دفع خطر تروریستی در منطقه «الصفره» در شمال دیالی خبر داد و اعلام کرد: تروریست‌ها قصد داشتند که با بمب به برخی دکل‌های برق در منطقه الصفره در اطراف ناحیه «العظیم» دیالی نزدیک شوند که نیروهای حشد شعبی به مقابله با آنها برخاستند.

وی افزود: نیروهای حشد شعبی بر اوضاع مسلط هستند و حمله داعش خنثی شده است. این  دومین حمله طی 24 ساعت گذشته محسوب می‌شود.

همچنین یک منبع امنیتی در دیالی از دفع حمله تروریست‌ها به حومه ناحیه العظیم در شمال دیالی خبر داد و بیان کرد: دو داعشی سوار بر موتور سیکلت از صلاح الدین قصد نفوذ به دو روستا در دیالی داشتند که نیروهای امنیتی به مقابله با آنها برخاستند و یکی از تروریست‌ها را زخمی کردند.

این منبع بیان کرد: ساکنان و نیروهای امنیتی به تعثیب تروریست دیگر پرداختند.

انفجار خودرو داعشی و دستگیری سرکرده تروریستها در الانبار

منابع عراقی از انفجار خودرو داعشی و دستگیری سرکرده بارز تکفیری در جریان عملیاتی پیشدستانه در مناطق غربی الانبار و نیز شهر الرمادی خبر دادند و اعلام کردند که داعشی که در الرمادی دستگیر شده است در اقدامات تروریستی متعددی علیه نیروهای عراقی مشارکت داشته است.

انتهای پیام/

 

ارسال نظر