کشف کارگاه بمب‌گذاری خودروها در موصل/ شناسایی انبار مهمات داعش در غرب عراق
کشف کارگاه بمب‌گذاری خودروها در موصل/ شناسایی انبار مهمات داعش در غرب عراق

حشد شعبی عراق امروز (دوشنبه) از کشف یک کارگاه بمب‌گذاری خودروها در شرق موصل، مرکز استان نینوا خبر داد.

به گزارش عاشورا به نقل از ایسنا، به نقل از خبرگزاری رسمی عراق (واع)، سازمان حشد شعبی عراق امروز در بیانیه‌ای مطبوعاتی اعلام کرد: گروهی از نیروهای حشد شعبی امروز یک کارگاه بمب‌گذاری خودروها را در شرق موصل زیر آوارها کشف کردند.

حشد شعبی در ادامه بیانیه خود آورد: تیپ‌های مدیریت مبارزه با مواد منفجره وابسته به حشد شعبی سه دستگاه خودروی بمب‌گذاری‌شده را خنثی کرده و در حال حاضر روی خنثی‌سازی خودروی چهارم، جمع‌آوری مواد منفجره و تخریب کامل کارگاه برای جلوگیری از استفاده دوباره از آن کار می‌کنند.

حشد شعبی عراق ۲۶ مارس گذشته طرح خدماتی بزرگی را با عنوان نهضت نینوا برای بازگرداندن زندگی به شهر موصل با همکاری مدیریت استانداری نینوا کلید زد.

همچنین نیروهای امنیتی عراق امروز یک انبار بمب‌های دست‌ساز شامل مقادیر زیادی مواد منفجره داعش را در غرب این کشور کشف کردند.

مرکز رسانه امنیتی عراق امروز در بیانیه‌ای اعلام کرد: گروه مشترکی از فرماندهی عملیات الجزیره یک انبار بمب‌های دست‌ساز داعش را در منطقه الریحانه از توابع شهرستان عنه در استان الانبار کشف کردند.

طبق این بیانیه، انبار کشف شده شامل ۱۴۵ بمبی بود که به شکل مین‌های ضد زره طراحی شده بودند، همچنین از این انبار ۱۴۵ چاشنی انفجار، ۱۱۹ بمب دست‌ساز ۱۰ لیتری و پنج بمب دست‌ساز دیگر کشف شدند.

این مرکز تایید کرد که انبار کشف شده توسط تیپ منفجر شد.

انتهای پیام

 

ارسال نظر