واعظی: شکایت مجلس از دولت به قوه قضاییه هیچ مبنایی ندارد

رییس دفتر رییس جمهوری با تاکید بر اینکه شکایت مجلس از دولت به قوه قضاییه هیچ مبنایی ندارد، گفت: دولت یازدهم و دوازدهم آنچه براساس صحبت‌ مقام معظم رهبری بوده، همه دقت‌ها را انجام داده تا اهداف مورد نظر محقق شود.

به گزارش عاشورا به نقل از خبرگزاری ایرنا محمود واعظی  امروز چهارشنبهدر حاشیه نشست هیات دولت درباره ارجاع شکایت مجلس از دولت به قوه قضاییه در خصوص سند۲۰۳۰ گفت: اول باید مجلس با دولت در این زمینه صحبت می‌کرد، دولت هیچ موضعی در مورد۲۰۳۰ ندارد نه مصوبه‌ای دارد و نه اقدامی کرده است.  

وی با بیان اینکه این شکایت هیچ مبنایی ندارد، اضافه کرد: این مجلس موضوعات مختلف پیدا کرده که یکی پس از دیگری پرونده قضایی درست می‌کند. دولت یازدهم و دوازدهم آنچه براساس  صحبت رهبری بوده، همه دقت ها را انجام داده تا اهداف مورد نظر محقق شود.

رییس دفتر رییس جمهوری ادامه داد: با توجه به وضعیت رقابت‌های انتخاباتی آمریکا در بازگشت به برجام پیش بینی کردیم حتما تحریم برداشته می‌شود حتی با روی کار آمدن دوباره ترامپ، با توجه به با مقاومت مردم و دستاوردی که اط تحریم نداشتند چاره ای جز برداشتن تحریم ها نبود. آنچه مربوط به بخش اقتصادی در نشست وین است، پیشرفت ها خیلی خوب بود اما هنوز محدودیت در فروش نفت و تحریم وجود دارد.

واعظی همچنین با اشاره به مناظرهنامزدهای انتخابات ریاست جمهوری گفت: متاسفم از اینکه در این مناظره گویا هدف اصلی زدن و تخریب دولت است اکثریت این افراد با تفکراتشان در ۸ سال گذشته همواره این کار را کردند و توفیقات دولت را ندیدند.

وی ادامه داد: در مناظره‌ای که مردم منتظر دیدن توانایی‌ها و برنامه های کاندیداها هستند، کارشان این شد که جای بقیه شعار می‌دهند یا آرمان‌های خود را مطرح می کنند. آقای روحانی که یک دهم آنها وعده و شعار نداد می‌گویند بدهکار است، پس اینها خودشان ۴ سال بعد چگونه می‌خواهند جواب بدهند. تمام فکرشان انگار ۲۸ خرداد و کسب رای است.

رییس دفتر رییس جمهوری با تعریف واژه دولت، گفت: دولت به معنای چیزی که در دور میز  اعضای هیات دولت می‌نشینند، نیست. دولت به معنای بیش از یک میلیون نفر است که در ۸ سال گذشته تلاش کردند. طوری می‌گویند دولت توفیقی نداشته که انگار خودشان مسئولیتی نداشتند. مردم در نظرسنجی‌ها درباره مناظره این نوع برخورد و حرف زدن نامزدها را خریداری نکردند.

واعظی درباره آمارسازی هم گفت: مراکز که نمی‌توانند آمار دهند براساس چارجوب های علمی بررسی‌های شفاف می کنند. برخی نامزدها در مناظره این آمارها را از کجا در آوردند و چرا به ادعای فردی در کلاب هاوس بسنده می کنند.

وی ادامه داد: طرح تحول سلامت از دستاوردهای دولت است و سوال صدا وسیما در این زمینه مبنی بر ناکارآمدی طرح و این اقدام خوب دولت است. گنجاندن پاسخ در سوال کار درستی نیست. یا مسایلی که درباره کرونا گفته شد، درحالی که  اینهمه رییس جمهوری  و کادر درمان روی این موضوع کار کردند. آن‌وقت نامزدی می‌گوید ۲ تا ۳ ماهه کرونا را حل می‌کنم.  شما که نه تخصص داری نه می‌دانی چیست چرا اینگونه اظهار نظر می‌کنی؟

رییس دفتر رییس جمهوری خاطرنشان کرد: در مناظره‌ها اینقدر راحت حرف می‌زنند، سیاه نمایی و دولت را تخریب می‌کنند و روش پوپولیستی در پیش گرفتند که این روش باید برچیده شود. شعار «ما می توانیم» تان، چگونه‌ است. هیچ کجای دنیا دولتی نیست که تلاش نکند، گاهی موانعی برای اجرا وجود دارد.  

ظلم ترامپ به مردم ایران را تطهیر می‌کنند

واعظی یادآور شد: نامزدها در مناظره‌ها حتی ظلم ترامپ به ملت را تطهیر می‌کنند. در حالی که خودشان از فشار حداکثری به ایران می‌گویند اما به این موارد نه در سوالهای صداوسیما اشاره شده نه نامزدها در پاسخ از نقش تحریم و کرونا در اقتصاد مطلبی می‌گویند؛ اینگونه نمی‌شود عوام فریبی کرد.

واعظی درباره اظهارات وزیر خارجه آمریکا که گفته بود در صورت توافق برجام 100 مورد تحریم باقی می‌ماند، گفت: در اصل برجام و توافقی که در سال ۹۴ شد چارچوبش را قبول کردیم و براساس آن گفتیم که آمریکا به برجام برگردد. تحریم‌ها در ارتباط با مسایل حقوق بشر و موارد دیگر از قبل هم بود و تحریم های آمریکا علیه ایران به سال ۵۷ برمی‌گردد. در برجام در ارتباط با اقتصاد و موضوع هسته ای مذاکره کردیم و در مسائل تروریسم و حقوق بشر  اجازه مذاکره نداشتیم و طبیعی است وقتی توافق نشد بحثی هم نیست.

رییس دفتر رییس جمهوری در پاسخ به این پرسش که وزیر خارجه آمریکا گفته در مذاکرات وین با ایران در بحث اجرا به توافق متقابل نرسیده‌ایم، گفت: بله، مذاکره کردیم تفاهماتی هم انجام شد، گفتیم اگر همه خواسته‌های ما انجام شد زیر برگه مذاکره را امضا می‌کنیم که هنوز چنین نشده است.

واعظی درباره  سقف زمانی پایان مذاکرات، افزود:  سیاست ما این بود حتی یک ساعت هم زودتر بتوانیم تحریم را برداریم به شرط محقق شدن همه خواسته‌ها و اصول ما به شکل عزتمندانه. فرقی نمی‌کند در این دولت باشد یا دولت بعد.  مهم برای ما این است که مردم نتیجه مقاومت خود را زودتر دریافت کنند و گشایش در رفاه و معیشت همان نتیجه مقاومت است.

وی افزود: هدف دولت این است تا پایان کار تحریم برداشته شود، فوتی های کرونا حداقل برسد و همه پروژه های بالای ۹۰ درصد  پایان یابد.

واعظی در پاسخ به ایرنا که دز دوم واکسن افرادی که دز نخست را تزریق کرده اند کی می‌رسد، گفت: طبق آخرین خبر دوشنبه بعد این واکسن‌ها وارد می‌شود و بلافاصله دز دوم واکسن برای کسانی که دز اول را زدند، تزریق می‌شود. تزریق دز دوم واکسن اگر تا سه هفته عقب بیفتد مشکلی ایجاد نمی‌کند اما درصدی از مصونیت بدن شما بالا می‌رود و دز دوم آن را کامل می‌کند.

ارسال نظر