عضو کمیسیون اجتماعی مجلس یازدهم:

تعارض منافع در ساختار وزارت بهداشت مشهود است

تعارض منافع در ساختار وزارت بهداشت مشهود است

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس، با هشدار درباره تعارض منافع در ساختار ستادی و معاونت‌های وزارت بهداشت، گفت: حضور مقام‌های سازمان غذا و دارو در هیات مدیره‌های شرکت‌های غذایی و دارویی و رفت و آمد بین بخش خصوصی و دولتی، باعث شده است احتمال جهت‌دهی تصمیم‌گیری‌ها به نفع شرکت‌های خاص افزایش یابد.

به گزارش عاشورا نیوز به نقل از خبرگزاری ایرنا، «کیومرث سرمدی» در نشست علنی روز یکشنبه در جریان بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی دولت سیزدهم در اخطاری با استناد به اصل سوم قانون اساسی، گفت:  تعارض منافع نه تنها در ساختار ستادی وزارت بهداشت و درمان بلکه در سازمان‌ها و معاونت‌های تحت امر آن چون سازمان غذا و دارو دیده می‌شود.

نماینده مردم اسدآباد (استان همدان) ادامه داد: ذینفعان سازمان غذا و دارو را فعالان این رشته تشکیل می دهند و انتظار این است که جهت پرهیز از تعارض منافع، فعالان این صنعت در پست‌های کلیدی سازمان غذا و دارو مورد استفاده قرار نگیرند، اما در کمال تعجب شاهدیم که تمام مدیران میانی و رده‌های بالای سازمان را همواره فعالان صنعت غذا و داروی کشور تشکیل می‌دهند.

سرمدی گفت: با وجود آنکه در عنوان سازمان غذا و دارو ابتدا به واژه غذا اشاره شده و بخش مهمی از فعالیت‌های این سازمان مربوط به حوزه غذا است، اما همواره مدیران سازمان غذا و دارو طبق قانونی نانوشته از میان داروسازان انتخاب شده اند، این امر حتی درباره معاونان غذا و داروی دانشکده‌های علوم پزشکی کشور نیز صادق است.

وی افزود: از سوی دیگر حضور مقام‌های سازمان غذا و دارو در هیات مدیره‌های شرکت‌های غذایی و دارویی و رفت وآمد بین بخش خصوصی و دولتی، باعث شده است احتمال جهت دهی تصمیم گیری‌ها به نفع شرکت‌های خاص افزایش یابد.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: امیدواریم بهرام عین اللهی گزینه پیشنهادی وزارت بهداشت پس از اخذ رای اعتماد از سوی مجلس به موضوع غذا و دارو ورود و توجه کند.

در ادامه، محمدباقر قالیباف رییس مجلس شورای اسلامی اخطار مطرح شده را وارد ندانست و گفت: در اخطار و تذکرات نمی‌توان به عنوان موافق و یا مخالف صحبت کرد.​

ارسال نظر