عزیزی: به مقبره کوروش و کشاورزی مردم توأمان با هم نگاه کنیم

نماینده مردم شیراز در مجلس در خصوص اظهارات اخیر وزیر میراث فرهنگی عنوان کرد:ما باید به دو موضوع اماکن تاریخی یعنی میراث فرهنگی و مسائل مربوط به مردم توأمان باهم با نگاهی واقع‌بینانه توجه کنیم.

به گزارش عاشورا نیوز به نقل از خبرگزاری ایسنا ،ابراهیم‌عزیزی  در خصوص اظهارات اخیر وزیر میراث فرهنگی درباره مقبره کورش و این که قوانین باید در راستای کشاورزی مردم آن منطقه انقباضی شوند بیان کرد: ما باید به دو موضوع اماکن تاریخی یعنی میراث فرهنگی و مسائل مربوط به مردم توأمان با هم با نگاهی واقع‌بینانه توجه کنیم. باید به این واقعیت توجه کرد که باید در جهت حفظ میراث فرهنگی تلاش کنیم و در کنار آن به امورات مردم هم رسیدگی کرده  و مشکلات آن ها را رفع کنیم.

وی افزود: نمی‌توان یک سویه با این موضوع برخورد کرد؛ یعنی نمی‌توان نگاهمان را صرفا به یک سوی موضوع داشته باشیم و یک سوی دیگر را رها کنیم؛ در کنار این موضوع میراث فرهنگی و اماکن تاریخی باید به مسائل مردم هم توجه کنیم. خیلی از مناطق اماکن تاریخی دارند که تخریب شده و دیگر آثاری از آنها باقی نمانده است؛ بر همین اساس معتقدم باید به معیشت مردم هم توجه کنیم، اکنون مردم برای امورات مربوط به معیشت خود با مشکلاتی روبه رو هستند.

نماینده مردم شیراز عنوان کرد: البته اشاره کردم که باید به این دو موضوع توأمان با هم توجه کنیم. در شیراز میراث تاریخی وجود دارد که  می‌تواند به عنوان یک قابلیت تولید ثروت و درآمد داشته باشد که می‌طلبد برای حفظ و مراقبت از آنها برنامه عملی و برنامه‌ریزی داشته باشیم، اماکن تاریخی و میراث فرهنگی ما یک ظرفیت است و باید تلاش کنیم حداکثر تولید ثروت را از این ظرفیت داشته باشیم، اما از آن سو باید به زندگی مردمی که در این مناطق سکونت دارند هم توجه کنیم. این مردم هم مانند دیگر مردم مناطق مختلف کشور نیازمند  دسترسی به یکسری خدمات فوریتی اجتماعی مانند حضور اورژانس و آتش‌نشانی و در کنار آن زیباسازی، سالم سازی و پاک سازی محیط محل سکونت خود هستند، این مباحث هم باید به عنوان واقعیت دیده شوند.

عزیزی در پاسخ به این سوال که مشخصا در موضوع پاسارگارد، کشاورزی باید در اولویت باشد یا مقبره کوروش؟ بدون ذکر اقدام عملی خاصی صرفا گفت: به هر حال اگر به سوی یک اقدام عملی گام برداریم می‌توانیم هردو مشکل را با هم رفع کنیم.

انتهای پیام

ارسال نظر