مسائل حوزه انتخابیه یکی از آسیب‌های طرح شفافیت آرای نمایندگان است

عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی، موضوعات منطقه‌ای و حوزه انتخابیه نمایندگان را یکی از آفت‌های طرح شفافیت آرا عنوان کرد.

به گزارش عاشورا نیوز به نقل از خبرگزاری ایسنا ،«مجتبی یوسفی» روز شنبه درباره طرح شفافیت آرای نمایندگان گفت: مذاکرات علنی مجلس شورای اسلامی در حوزه قانونگذاری از شفافیت برخوردار است. مجلس شفافیت را از خود شروع کرده و بقیه نهادهای اداری هم باید به سمت شفاف سازی بروند.

عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی در باره محاسن طرح شفافیت آرای نمایندگان، افزود: مردم با پخش جلسات کمیسیون‌های مجلس از میزان فعالیت منتخبانشان آگاهی پیدا می‌کنند و حتی حضور و غیاب نمایندگان هم نشان می‌دهد که نمایندگان تا چه میزان در جلسات حضور فعال دارند.

یوسفی افزود: در طرح شفافیت آرای نمایندگان  احتمال دارد برخی منتفع و یا متضرر شوند  که باید با ظرافت خاصی به این موضوع نگاه کرد.

وی خاطرنشان کرد: هر طرح یا لایحه‌ای که به تصویب می‌رسد گروهی مخالف و موافق دارد. این موضوع نگرانی برخی نمایندگان را به همراه داشته است. در هر صورت در موضوعات کلان به ویژه مسائل امنیتی و اقتصاد و حوزه معیشت مردم ارتباط  دارد طرح شفافیت باید با دقت بیشتری اجرا شود.

یوسفی یادآور شد: همچنین یکی از آفت‌های طرح شفافیت نمایندگان، موضوعات منطقه‌ای و حوزه انتخابیه نمایندگان است که باید در مورد آن بحث بیشتری شود.

ارسال نظر