بودجه واقعی بهتر از بودجه غیرقابل تحقق است/ باید موانع تولید برطرف شود

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر لزوم برطرف شدن موانع تولید، گفت: اگر یکی دو سال بودجه واقعی ارائه شود، بهتر از یک بودجه غیرواقعی اما محقق نشدنی است و تاثیر بهتری در زندگی مردم دارد.

به گزارش عاشورا نیوز به نقل از خبرگزاری ایرنا ،«حجت‌الاسلام سید ناصر موسوی لارگانی»  با تاکید بر لزوم تقویت بعد نظارتی مجلس شورای اسلامی گفت: مقام معظم رهبری سال ۱۴۰۰ را سال تولید، پشتیبانی و رفع موانع نامیدند برای تحقق این شعار باید سرمایه‌گذاران، کارآفرینان و تولیدکنندگان را ترغیب و تشویق کنیم وارد میدان شوند و موانع سر راه آنها برطرف شود.

نماینده مردم فلاورجان در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: اگر بخواهیم مشکلات معیشتی مردم برطرف شده و در اشتغال رونق ایجاد شود، باید اقدام عملی در بخش تولید را در دستور کار قرار دهیم چون معیشت مردم ارتباط مستقیم با تولید و اشتغال دارد. در این شرایط اگر کسری بودجه در سال ۱۴۰۰ را احصا می‌کنیم، برای رفع آن چند پیشنهاد هم بدهیم و راه‌های افزایش بودجه را هم ارائه کنیم.

 عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بعضی از راهکارهای ارائه شده بر مشکلات می‌افزاید، گفت: برخی از مودیان راه‌های فرار از پرداخت مالیات را آموخته‌اند و از پرداخت مالیات طفره می‌روند، کارشناسانی را به عنوان مشاور به کار گرفته‌اند، که راه‌های فرار مالیاتی را پیاده کنند.

موسوی لارگانی افزود: بنابراین با این افراد نمی‌توانیم کاری کنیم و فشار متوجه کسانی می‌شود که مالیات می‌دهند که آن هم باعث تعطیلی تولید و صنعت و کار آنها می‌شود و در نتیجه همین مالیاتی هم که دریافت می‌شود به دلیل ورشکستگی بنگاه‌ها از بین دریافت نشود.

وی خاطرنشان کرد: نباید بر کسانی که فعالیت می‌کنند و مالیات می‌دهند، فشار مضاعف وارد کنیم‌، حتی در مواردی برای تقویت تولید و اشتغال به آنها معافیت مالیاتی بدهیم. برای مثال اگر امروز کارگاه‌های کمتر از پنج نفر معاف از مالیات هستند این عدد را به ۱۰ افزایش دهیم.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه بودجه ای که دولت ارائه می‌کند باید عملیاتی باشد، گفت: بودجه ای که دولت قبل برای سال ۱۴۰۰ ارائه کرده بود، در یکی از بندهایش فروش ۲ونیم میلیون بشکه نفت در روز براساس قیمت ۵۵ دلار در هر بشکه دیده شده بود که با توجه به تحریم‌های ظالمانه قابل تحقق نبود.

رییس مجمع نمایندگان استان اصفهان اضافه کرد: علاوه بر این واقعیت این است که اقداماتی ماننده مزایده و مناقصه زمانبر  است و در یک سال تا حد و اندازه خاصی می‌توان اموال مازاد دولت را فروخت مگر اینکه مانند آنچه در دولت‌های گذشته اتفاق افتاد، بخواهند اموال دولت را به ثمن‌ بخس به نورچشمی‌ها بدهند.

موسوی لارگانی با تاکید بر لزوم ارائه بودجه واقعی اظهار کرد: اگر یکی دو سال بودجه واقعی شود بهتر از یک بودجه غیرواقعی اما محقق نشدنی است و بودجه واقع‌بینانه در زندگی مردم تاثیر بهتری دارد.

 وی  با اشاره به اظهارات رییس سازمان برنامه و بودجه درباره حقوق و دستمزد گفت: رئیس برنامه و بودجه اعلام کرد؛ از سال آینده حقوق‌ها تنها ۱۰ درصد افزایش می‌یابد که با تورم موجود، منافات دارد چون افزایش حقوق باید متناسب با افزایش تورم، درآمد و توان مردم باشد.

نماینده مردم فلاورجان در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر لزوم تقویت نظارت بر بازار اظهار کرد: در مورد تامین کالاهای ضروری مورد نیاز مردم باید خیلی محکم و جدی  نظارت کنیم و اگر نظارت نباشد مردم با چالش مواجه می‌شوند.

ارسال نظر