برقراری سفر اربعین پس از ۲۲ ساعت وقفه

با برقراری امنیت در عراق، مرزهای زمینی ایران و عزاق باز شد و زائران اربعین می‌توانند از مرزهای مهران، شلمچه، خسروی و چذابه به عراق سفر کنند.

به گزارش عاشورا نیوز به نقل از  خبرگزاری فارس، مرزهای زمینی با عراق عصر روز گذشته پس از ناآرامی در این کشور به روی ایرانیان بسته شد و بسیاری نگران وضعیت اربعین حسینی شدند.

اما دقایقی قبل یعنی حدود ۲۲ ساعت انسداد مرزها، طرف عراقی مرزهای مشترک با ایران را باز کرد و زائران می‌توانند از مرزهای مهران، شلمچه، خسروی و چذابه به عراق سفر کنند.

از روز گذشته سفر اربعین آغاز شد و بسیاری از عاشقان حسینی در تدارک سفر بودند که با تشدید اعتراضات در عراق، مرزهای هوایی و زمینی با عراق بسته شد و زائران امکان تشرف به زیارت اربعین را نداشتند. اما اکنون نه تنها مرزهای زمینی، بلکه پروازها نیز برقرار شده است و فرودگاه نجف آماده استقبال از زائران اربعین حسینی شده است. با این وجود، مسؤولان از زائران می‌خواهند در حال حاضر به بغداد، کاظمین و سامرا سفر نکنند.

به گزارش فارس، زائران کشورمان می‌توانند به جمع زوار پیاده‌روی اربعین بپیوندند. همچنین موکب‌های اربعینی از مرزهای مهران و شلمچه می‌توانند وسایل موکب‌ها را به عراق ارسال کنند.

انتهای پیام/

 

ارسال نظر