قالیباف: اساس امنیت کشور مردم هستند/ دشمنان می‌دانند تهدید و اقدام بدون پاسخ نخواهد ماند

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه اساس امنیت و اقتدار ما موشک‌ها، ناوها و تجهیزات نیستند بلکه مردم و قلب‌های آن‌هاست، گفت: دشمنان می‌دانند که اگر ما را تهدید کنند، تهدید می‌شوند و اگر اقدام کنند، اقدام خواهیم کرد و پاسخ خواهیم داد.

به گزارش عاشورا نیوز به نقل از خبرگزاری فارس از بندرعباس، محمد باقر قالیباف رییس مجلس شورای اسلامی صبح امروز در مراسم رژه ملی قوای مسلح کشورمان در بندرعباس اظهار کرد: امروز به روح امام راحلی سلام و درود می فرستیم که او مردی الهی بود که جز برای خدا کلامی نگفت و گامی برنداشت و این روحیه مقاومت و اخلاص و مبتنی و متکی بر سنت‌های الهی و خودباوری امام بود که توانست در این مقطع از زمان هم باعث تجدید حیات مجدد اسلام و هم عزت مسلمین شد.

وی افزود: همه ما استقلال، عزت و آزادی و افتخار کشور عزیز کشورمان را مدیون رشادت‌ها و مجاهدت‌های نیروهای مسلح که امنیت کشور را فراهم ساختند. امنیتی که اگر نباشد هیچ پیشرفت و توسعه شکل نخواهد گرفت.

رییس مجلس شورای اسلامی به وجود برخی ناامنی‌ها در کشورهای مختلف جهان، خاطرنشان کرد: امروز این امنیت در کشورمان در سایه اقتدار نیروهای مسلح ماست که به نقطه اوج بازدارندگی رسیده‌اند که می‌توانند از کیان کشور و آرمان‌های انقلاب اسلامی دفاع کنند.

قالیباف با مهم خواندن دوران دفاع مقدس، آن را الگویی خواند و بیان داشت: وقتی انقلاب به پیروزی رسید، چه دشمنان داخلی و چه دشمنان خارجی با تعابیری قبل از شروع جنگ از عدم ضرورت وجود نیروهای مسلح سخن می‌گفتند و حتی تجهیزات نظامی در حال خرید  را فاقد ضرورت می‌دانستند اما ما چند ماه بعد در معرض یک تهدید و تجاوز قرار گرفتیم و آنها نقشه شان این بود که انقلاب اسلامی را در نطفه خفه کنند و در برابر ملتی که بیدار شده بود و در برار استعمار و استکبار ایستاده بود، آن را با یک جنگ نابهنگام از پای در بیاورند.

وی دفاع مقدس را به تمام معنا مقدس خواند و گفت: همه می دانیم که جنگ همراه با خشونت و خسارت است اما دفاع مقدس برای ما تولید یک فرهنگ عظیم کرد که ملتی با تکیه بر فرهنگ قرآنی و اهل بیت، در دوران دفاع مقدس با همه وجود ارزش فرهنگ جهاد و شهادت را فهم کردیم و تولید فرهنگ عظیم بسیج را نیز مدیون دفاع مقدس هستیم.

رییس مجلس شورای اسلامی در ادامه به تجارت بر آمده از دوران دفاع مقدس اشاره و از خلاقیت، نوآوری، مدیریت، شجاعت و قدرت فرماندهی و سازماندهی در برابر همه قدرت‌های شرق و غرب به عنوان بخشی از دستاوردهای آن یاد کرد و بیان داشت: دفاع مقدس افتخار آزادگان عالم شد.

وی اقتدار امروز نیروهای مسلح کشورمان در زمین و هوا و دریا را نیز حاصل تکیه بر فرهنگ دوران دفاع مقدس، روش‌ها و تعالیمی خواند که الگوی به تمام معنای ایرانی و اسلامی است.

قالیباف تأکید کرد: اگر علم و تکنولوژی و صنعت حاکم در عرصه نظامی کشورمان در میان 10 کشور اول دنیا می‌ببنیم و این بازدارندگی عظیم خلق شده، درس گرفته از دوران دفاع مقدس است و امروز همه ما هستیم که در عرصه های دیگر اداره کشور اگر تأسی به فرهنگ دوران دفاع مقدس بر دو اصل مردم داری و پایه محور بودن مردم و تکیه به سنت های الهی داشته باشیم، در عرصه های اقتصادی نیز موفق خواهیم شد.

وی گفت: دشمنان می‌دانند که اگر ما را تهدید کنند، تهدید می‌شوند و اگر اقدام کنند، اقدام خواهیم کرد و پاسخ خواهیم داد و این قدرت را از توان بازدارندگی بدست آورده‌ایم و امروز امنیت در جنوب غرب آسیا و خلیج فارس مدیون ایران است و ناامنی های زمانی از بین خواهد رفت که قدرت های فرامنطقه‌ای این منطقه را ترک کنند.

رییس مجلس خاطرنشان کرد: ما کشورهای اسلامی می‌توانیم با گفت‌وگو مسائل را حل و فصل کنیم و امنیت فراگیر برای همه امت‌های اسلامی فراهم کینم. امروز کشورهای فرامنطقه‌ای برای دفاع از یک رژیم منحوس صهیونیستی، منطقه را به ناامنی کشانده‌اند و برای چپاول امکانات، این جا را ناامن کرده‌اند لذا ما امیدواریم که بتوانیم در سایه این امنیتی که برقرار است، در راستای عمق بخشی انقلاب اسلامی در میان امت اسلامی و در کشورمان گام برداریم.

قالیباف گفت: اساس امنیت و اقتدار ما موشک‌ها و ناوها و تانک‌ها و مانورها و تجهیزات ما نیستند بلکه اساس امنیت کشورما مردم و دل‌ها و قلب‌های مردم ما است. نظام ما مردمی و برخواسته از مکتب قرآن و اهل بیت است و ما هر کجا هستیم خادم این مردم هستیم و حوزه نفوذ و قدرت ما و تداوم ثبات و امنیت کشور نیازمند این هستیم که بعد از خدای بزرگ، تکیه به مردم و خدمتگزار مردم باشیم.

وی در پایان عنوان کرد: ناامیدی در فرهنگ شیطانی است و ما همیشه به آینده امیدواریم و به تلاش و مجاهدت بیشتر در جنگ اقتصادی و شناختی که دشمن بر ملت ما تحمیل کرده است و در این جنگ همه توان خود را به میدان آورده، مطمئنیم با تکیه به سنت های الهی و مردم مان به موفقیت خواهیم رسید.

پایان پیام/

 

ارسال نظر