حمله موشکی رژیم صهیونیستی به سوریه/ ۵ نفر کشته و زخمی شدند

رسانه‌های دولتی سوریه اعلام کردند در پی حمله موشکی رژیم صهیونیستی به مناطقی در این کشور، ۴ نظامی کشته شدند.

به گزارش عاشورا نیوز به نقل از خبرگزاری مهر ، رسانه‌های دولتی سوریه اعلام کردند رژیم صهیونیستی در ادامه حملات مو شکی به این کشور، امروز (شنبه) صبح مناطق مرکزی و ساحلی بندر بانیاس را هدف حمله قرار داده است.

خبرگزاری «سانا» به نقل از منابع نظامی آگاه گزارش داد که جنگنده‌های رژیم صهیونیستی با پرواز بر فراز دریای مدیترانه، مناطق مرکزی و ساحلی سوریه را هدف حمله موشکی قرار دادند. پدافند هوایی ارتش سوریه بسیاری از موشک‌های شلیک‌شده شده را رهگیری کرده، اما در پی این حمله ۴ نظامی ارتش این کشور کشته و یک نظامی دیگر نیز زخمی شده و خسارت مادی نیز بر جای مانده است.

مرکز «دیده‌بان حقوق بشر سوریه»، مستقر در لندن و نهاد وابسته به تروریست‌های فعال در سوریه بدون ارائه جزئیات هم مدعی شد بعد از حملات موشکی امروز صدای انفجار در استان ساحلی لاذقیه و همچنین استان‌های مرکزی حما و حمص شنیده شد.

رژیم صهیونیستی اخیراً بار دیگر حملات موشکی به مناطق مختلف سوریه افزایش داده؛ سه‌شنبه گذشته نیز «اولگ یگوروف»، معاون مرکز روسی آشتی طرف‌های درگیر در سوریه (وابسته به وزارت دفاع روسیه) اعلام کرد که حداقل سه موشک از هشت موشک شلیک‌شده رژیم صهیونیستی به مناطقی در استان حمص، توسط سامانه‌های پدافند هوایی سوریه رهگیری و سرنگون شده است.

به گزارش تلویزیون المیادین لبنان رژیم صهیونیستی در این حمله فرودگاه الشعیرات در استان حومه حمص را قرار داد که در پی آن ۲ نظامی کشته شده و ۳ نفر دیگر نیز زخمی شدند.

همچنین وزارت خارجه لبنان با صدور بیانیه‌ای، حمله هوایی رژیم صهیونیستی به فرودگاه الشعیرات را محکوم کرد. وزارت خارجه لبنان ضمن اعلام همبستگی کامل با دولت و ملت سوریه در پی این تجاوز هوایی، تصریح کرد: این گونه تجاوزات، نقض آشکار قوانین و عرف‌های بین‌المللی محسوب می‌شود، از طرفی این حمله با نقض حریم هوایی لبنان از سوی جنگنده‌های رژیم صهیونیستی انجام شده که تهدیدی مستقیم برای امنیت پروازهای هوایی در لبنان و ثبات و امنیت بین‌المللی محسوب می‌شود.

وزارت خارجه لبنان در پایان تاکید کرده که ارائه شکوائیه به سازمان ملل متحد در قبال این تجاوز هوایی و نقض حریم هوایی این کشور، را حق خود می‌داند.

 

ارسال نظر