جمعیت استثنایی مردم در مجالس، محرم 1402 را بیادمانی کرد+عکس و فیلم

رسانه‌های ضدانقلاب تلاش کردند محرم را کم‌رونق کنند، اما مردم در واکنش، مجالس امسال را از حیث جمعیت بی‌نظیر کردند. احمدی یکی از عزاداران امسال می‌گوید: «با همه سختی‌ها در مجالس محرم امسال شرکت کردم تا خار چشمی برای ضدانقلاب باشد.»

به گزارش عاشورا نیوز به نقل از خبرگزاری فارس پیش از آغاز محرم امسال، رسانه‌های ضدانقلاب و عناصر داخلی که خود را در اختیار آنان قرار داده‌اند، تلاش کردند عزاداری محرم را از رونق بیندازند. کمپین راه انداختند که «محرم امسال سیاه نپوشید» و از سوی دیگر هم هشتگ «تحریم محرم» را در معرض دید قرار دادند.


کمپین سیاه نپوشید علی کریمی

در کمپین تحریم محرم چه می‌گفتند؟

آن‌ها می‌نوشتند که «به همه بگید لباس شاد بپوشن تا سیاهی نابود بشه» یا «هرگونه شرکت در مراسم محرم مشروعیت بخشیدن به جمهوری اسلامی و پایمال کردن خون جوانان است، نون و پنیر شرفش بیشتر از قیمه نذریه.»

اگر نذری از محرم حذف شود، می‌شود روز قدس

با شروع عزای ماه محرم و حضور گسترده مردم در مجالس عزاداری و زمانی که آن‌ها دیدند، تلاش‌هایشان نتیجه نداده، سعی کردند این حضور را به حاشیه ببرند و گفتند: «در هیأت‌ها اگر نذری و غذا ندهند، مردم شرکت نمی‌کنند» اما در واکنش به این ادعا پاسخ‌های جالبی از مخاطبان فضای مجازی گرفتند. عده‌ای در پاسخ گفتند: «اگر نذری از محرم حذف شود، تازه می‌شود روز قدس»

انصاریان: حضور مردم در محرم امسال چند برابر بود

عزاداران حسینی امسال ثابت کردند که در هر شرایطی و با هر سختی پای عشق خود به اهل بیت(ع) ایستاده‌اند و اجازه نمی‌دهند مجالس اهل بیت(ع) کم‌رونق و کم‌جمعیت شود. حجت‌الاسلام حسین انصاریان مفسر قرآن کریم در این خصوص گفت: «پیش از محرم عده‌ای پیام‌هایی ارسال می‌کردند، مبنی بر اینکه در جلسات عزاداری شرکت نکرده و سیاه‌پوشی نکنید، اما مشاهده می‌کنید که حضور مردم چند برابر شده است. جوانان و عزیزانم از جلسات اباعبدالله(ع) هیچ‌گاه فاصله نگیرید چرا که این نور دست گناه را از روی سر ما برمی‌‌دارد.»

 

سخنان حجت‌الاسلام انصاریان درباره شکوه محرم

رفیعی: حضور مردم در مجالس محرم قابل قیاس با سال‌های قبل نیست

خداوند در قرآن کریم می‌فرماید: «یُرِیدُونَ أَنْ یُطْفِئُوا نُورَ اللَّهِ بِأَفْوَاهِهِمْ وَ یَأْبَى اللَّهُ إِلاَّ أَنْ یُتِمَّ نُورَهُ وَ لَوْ کَرِهَ الْکَافِرُونَ؛ کافران می‌خواهند که نور خدا را با دهانشان (به نَفَس تیره و گفتار جاهلانه خود) خاموش کنند و خدا نگذارد تا آنکه نور خود را در منتهای ظهور و حد اعلای کمال برساند هر چند کافران ناراضی و مخالف باشند.»  حجت‌الاسلام ناصر رفیعی شب عاشورا در مجلس عزاداری حسینیه امام خمینی(ره) گفت: «امسال حضور مردم به خصوص جوانان در هیأت‌های محرم قابل قیاس با سال‌های قبل نیست و بسیار پرشورتر است.»


شکوه جمعیت عزاداران حسینی در هیأت ریحانةالحسین(س) شب شام غریبان

تخریب ضدانقلاب، عزمم را برای شرکت در هیأت‌ها بیش‌تر کرد

اما چرا مردم امسال در مجالس محرم بیشتر شرکت کردند و حتی حال و هوای شهر هم سیاه‌پوش‌تر بود؟ خانم احمدی از شهر بندرعباس می‌گوید: «امسال بیشتر از همیشه شاهد جنگ نسل کوفی‌ها با امام حسین(ع) و مریدان امام حسین(ع) بودیم و به شخصه خودم واقعاً قلبم می‌گرفت از این جسارت‌هایی که یک مشت بی‌سواد و اراذل و اوباش می‌کردند. آن‌ها عشق ما به امام حسین(ع) را تحقیر می‌کردند. همین اتفاقات باعث شد امسال بیشتر از همیشه خود را در مقابل امام حسین(ع) مسئول بدانم و با اینکه کلی توهین می‌شنیدم اما هر روز با هر سختی بود و با عشق هم در مراسم‌ها شرکت کردم و هم با پخش زنده آن در فضای مجازی تلاش کردم خار چشمی برای آنان باشم.»

آقای ظرافتی هم می‌گوید: «انسال به عشق امام حسین(ع) و کوری چشم دشمنانش همه در هیأت‌ها شرکت کردیم با هر تیپ و ظاهری.»


حضور طیف‌ها و اقشار مختلف مردم با ظاهرهای متفاوت در مجالس محرم

به هیأت رفتم تا دل حضرت زهرا(س) شاد شود

آقای کریمی از تهران در این خصوص می‌گوید: «آنقدر خیر و برکت در دستگاه سیدالشهدا(ع) دیدم که نمی‌توانم از این دستگاه با هر میزان تبلیغ و تخریب جدا شوم. واقعاً تمام خیرها در خانه امام حسین(ع) است» خانم هاشمی که در مجالس عزای تهران شرکت کرده بود، می‌گوید: «حضرت زهرا(س) چشمش به این مجالس است. امسال به این مجالس رفتم تا به ایشان بگویم ما اهل کوفه نیستیم که امام را در شرایط سختی تنها بگذاریم. شاید با این حضور دل حضرت زهرا(س) شاد شود.»

آقای محمدزاده که در شهر مشهد ساکن است، می‌گوید: «ما در این مجالس شرکت نکردیم، بلکه ما را راه دادند و دعوت شدیم که نشان می‌دهد با همه ناهنجاری‌ها هنوز اهل بیت(ع) به ما مردم ایران چشم امید دارند.»


حجت‌الاسلام انصاریان: فشار گرانی‌ها باعث نشد مردم از امام حسین(ع) جدا شوند

رضاخان در اوج قدرت نتوانست مجالس عزای حسینی را تعطیل کند

حجت‌الاسلام انصاریان هم در این خصوص نظر جالبی دارد و می‌گوید: «خیلی از گره‌های دنیایی همچون گرانی به دست مردم عادی همچون من و شما حل نمی‌شود، اما فشار این گرانی‌ها باعث نخواهد شد که از امام حسین(ع) و نماز و روزه جدا شویم. امام صادق(ع) می‌فرماید گریه شما برای حسین(ع) باعث شادی دل حضرت زهرا(س) می شود پس ببینید شاد کردن دل حضرت زهرا(س) چه برگشت عظیمی در آخرت خواهد داشت.

امام حسین(ع) تا قیامت ماندگار است. بعد از مرگ ما، آیندگان مجالس عزاداری را برپا می‌کنند همانگونه که پیامبر(ص) به حضرت زهرا(س) فرمود محال است تا قیامت جلسات پسر تو تعطیل شود. رضاخان در اوج قدرت خود نتوانست این جلسات را نابود کند، بلکه خودش ریشه‌کن شد. دشمنان اسلام و اهل‌بیت(ع) همچون آمریکا و کشورهای حامی قرآن‌سوزی همچون دانمارک و سوئد هم روزی از بین می‌روند، اما جلسات اباعبدالله(ع) باقی خواهد ماند.»

محرم به یادماندنی سال ۱۴۰۲

امسال مجالس عزاداری در جای جای کشور شاهد حضور پرشور مردم بود و قاب‌هایی از این عزاداری‌ها به یادگار ماند که به گفته کارشناسان و اهل‌ فن نشان می‌دهد، جمعیت حاضر در مجالس امسال، از هر سال بسیار بیشتر بود و عزای محرم امسال باشکوه‌تر از هر سال و پررونق‌تر بوده است. در ادامه تصاویری از شکوه حضور جمعیت در مجالس محرم امسال را ببینید:


هیأت ریحانةالنبی(س) تهران ـ امامزاده صالح(ع)


هیأت ریحانة الحسین(س) ـ باغ فیض غرب تهران


هیأت ثارالله زنجان ـ حسینیه شهدا


هیأت فدائیان حسین اصفهان ـ امامزاده شاه میرحمزه


هیأت مکتب‌ الزهرا(س) ـ حسینیه چهارده معصوم(ع)


هیأت بین الحرمین تهران ـ ورزشگاه شیرودی


هیأت رایة العباس(ع) ـ پادگان ۰۶ ارتش

پایان پیام/

 

ارسال نظر