خالد مشعل خطاب به غرب: به فکر منطقه بعد از اسرائیل باشید

رئیس حماس در خارج از مرزهای فلسطین اشغالی گفت برخی سیاستمداران غربی درباره اوضاع غزه بعد از حماس صحبت می‌کنند که باید وقت خود را تلف نکنند چراکه چند سال آینده درباره اوضاع منطقه بعد از اسرائیل به بحث و گفت‌و‌گو خواهند نشست.

به گزارش عاشورا نیوز به نقل از  خبرگزاری فارس، «خالد مشعل» رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) در خارج از مرزهای فلسطین، شامگاه امروز (جمعه)، در اظهاراتی که در رسانه‌های فلسطینی منتشر شد، به تشریح دستاوردهای مقاومت طی هفته‌های اخیر پرداخت.

خالد مشعل در بخشی از اظهارات خود گفت: «بعد از ۴۹ روز تجاوز تروریستی صهیونیست‌ها و علی‌رغم شهادت برخی از رزمندگان و اعضای ارشد، حال مقاومت خوب است. تونل‌های ما، مهمات و تسلیحات ما همه سالم هستند و ما همچنان قادر به مانوردهی، شلیک موشک و حمله به تانک‌های نفوذی هستیم».

مشعل ادامه داد: «رزمدگان دلیر ما تانک‌هایی را که میلیون‌ها [دلار] ارزش دارند و مجهز به جدیدترین تکنولوژی‌ هستند، با بمب‌های کوچکی  مضحکه خود کرده‌اند و بزدلان داخل این تانک‌ها را از پا در می‌آورند».

او همچنین اشاره کرد: «برخی از سیاستمداران غربی درباره «غزه‌ی بعد از حماس» بحث می‌کنند. من به آن‌ها می‌گویم وقت خود، خیال‌هایتان و رویاهایتان را تلف نکنید، طی چند سال ان‌شاءالله باید اوضاع منطقه بعد از اسرائیل را مورد بررسی قرار دهید».

خالد مشعل همچنین تاکید کرد: «حضور نیروهای بین‌المللی یا عربی برای اداره غزه را رد می‌کنیم و قهرمانان ما بخصوص نیروهای پیروز کتائب القسام این نقشه‌ها را لگدمال خواهند کرد».

این اظهارت خالد مشعل بعد از توافق آتش‌بس موقت در نوار غزه بیان شده است. رژیم اسرائیل بعد از ۴۹ روز حمله مداوم به نوار غزه و ویرانی بسیاری از تاسیسات غیرنظامی، در نتیجه بی‌ثمر بودن حملات و عدم تحقق اهداف موردنظر، با آتش‌بسی موقت در نوار غزه موافقت کرد.

این آتش‌بس صبح امروز (جمعه) وارد فاز اجرایی شد و به دنبال آن 13 اسیر اسرائیلی تحویل نیروهای صلیب سرخ شدند و به اراضی اشغالی بازگشتند. قرار است امشب ۳۹ اسیر فلسطینی آزاد شوند و به خانه‌های خود بازگردند.

 

ارسال نظر