رییس قوه قضائیه امدادرسانی به سیلزدگان گلستان را پی جویی کرد

- رییس قوه قضاییه امروز شنبه در تماس تلفنی با رییس دادگستری گلستان روند کمک رسانی به آسیب دیدگان و نحوه هدایت سیلاب در این استان را پی جویی کرد.

به گزارش عاشورا به نقل از خبرگزاری ایرنا، سید ابراهیم رییسی که پیش از این قاضی سراج رییس سازمان بازرسی کل کشور را به عنوان نماینده دستگاه قضاء به منظور بررسی روند اقدامات انجام شده و شناسایی مقصران احتمالی سیلاب گلستان به این استان فرستاده بود، دستورات جدیدی در زمینه اقدامات و پیگیری های لازم، صادر کرد. 
گزارش دادگستری گلستان همچنین حاکیست؛ دادستان گرگان با یادآوری وقوع سیلاب در مناطق مختلف گلستان گفته است که عملکرد شرکت آب منطقه ای استان در موضوع مدیریت و هدایت روان آبها ضعیف بوده است.
حجت الاسلام سیدرضا سید حسینی افزود: شرکت آب منطقه ای گلستان درباره اینکه سیلاب باید به کدام سمت هدایت شده و یا در چه بخش هایی با حفر کانال می توان آب را از شهر خارج کرد، باید پاسخگو باشد. 
دادستان گرگان خاطرنشان کرد: پس از فروکش کردن سیلاب، عملکرد دستگاه های استان گلستان پیش از وقوع سیلاب و در زمان سیلاب بررسی می شود. 
حسینی با بیان این که مشغول جمع آوری مستندات و گزارش ها در این زمینه هستیم، اضافه کرد: گزارش های سازمان بازرسی هم به دستگاه قضایی استان ارائه می شود تا پس از بحران، برای اهمال احتمالی مدیران پرونده تشکیل شود. 
وی افزود: همچنین برای جلوگیری از سوء استفاده های احتمالی، دادستان شهرهای سیل زده موظف به نظارت بر روند توزیع کمک های مردمی هستند. 
همچنین رییس دادگستری گلستان گفت: هدایای مردمی در شهرستان های درگیر سیلاب در یک نقطه متمرکز و اجازه توزیع کمک به افراد غیر مسوول داده نمی شود. 
هادی هاشمیان افزود: پس از تجمیع کمک های مردمی، داوطلبان جمعیت هلال احمر گلستان با همکاری معتمدان محلی کمک ها را توزیع می کنند. 
وی خاطرنشان کرد: هر چند نیت خیر مردم برای کمک به مناطق سیل زده ستودنی است اما ورود افراد غیر مسوول به منطقه سبب هرج و مرج و اخلال در کار امدادگران می شود. 
به گفته هاشمیان، نماینده دستگاه قضایی به عنوان امین؛ روند توزیع کمک ها به سیل زدگان گلستان را رصد می کند تا در صورت بروز مشکل برای حل قانونی آن اقدام شود.
رییس سازمان بازرسی کل کشور چند روز قبل پس از سفر به مناطق سیل زده شمال کشور گفته بود: به زودی گزارشی دقیق و جامع از حادثه اخیر سیل گلستان و مازندران و میزان قصور هر یک از دستگاه های مربوطه تقدیم رئیس قوه قضاییه می شود.
قاضی ناصر سراج در سفر به مناطق سیل زده گلستان ضمن تاکید بر ضرورت مدیریت واحد در بحران افزود: اولویت نخست رفع مشکلات اولیه مردم حادثه دیده است و هیچ مسئول استانی حق ندارد به بهانه همراهی مسئولان کشوری از رسیدگی فوری به نیازهای اولیه مردم سیل زده غفلت کند.
وی اضافه کرد: از سال 92 پنج گزارش مستند به استاندار، فرماندار و مراجعی که باید اصلاح امور کنند ارائه کردیم اما متاسفانه به گزارش سازمان بازرسی توجه نکردند. گزارش کامل و مستندی در این رابطه تهیه و به رئیس قوه قضائیه ارائه خواهیم کرد.
قاضی سراج اظهار داشت: به مردم قول می‌دهیم اگر قصور و تقصیری در این رابطه وجود داشته باشد قطعا رسیدگی خواهد شد.

 

ارسال نظر