کمک شرکت‌های دانش‌بنیان به چرخه اقتصادی کشور از طریق تحقق اقتصاد مقاومتی

استاد دانشگاه آزاد اسلامی معتقد است: شرکت‌های دانش بنیان با خلق ارزش افزوده به چرخ‌های اقتصاد کشور نیز کمک می‌کنند و تاکنون جوانان زیادی با اشتغال در این شرکت‌ها، توانستند هم کسب درآمد کنند و هم ایده‌های خلاقانه خود را محقق کنند.

به گزارش عاشورا به نقل ازخبرگزاری فارس عباس رئیسی استاد دانشگاه با تأکید بر اهمیت اقتصاد مقاومتی گفت: از زمانی که مقام معظم رهبری عبارت اقتصاد مقاومتی را تعریف کردند و همه دستگاه‌ها و نهادهای اجرایی را برآن داشتند تا برای تحقق آن اقدام کنند، زمان زیادی می گذرد اما هنوز بر اساس تعریف ارائه شده این اقتصاد در متن جامعه قرار نگرفته است.

وی افزود: با این حال، نهادهای علمی هرچه سریع‌تر خود را به اهداف اقتصاد مقاومتی نزدیک کردند و پا در عرصه اقتصاد دانش بنیان گذاشتند، اقتصادی که پایه‌های آن فناوری و شرکت‌های دانش بنیان است و تاکنون توانسته به موفقیت‌های چشمگیری دست پیدا کند.

این استاد دانشگاه اظهار داشت: شرکت‌های دانش بنیان با خلق ارزش افزوده به چرخ‌های اقتصاد کشور نیز کمک می‌کنند و تاکنون جوانان زیادی با اشتغال در این شرکت‌ها، توانستند هم کسب درآمد کنند و هم ایده‌های خلاقانه خود را به منصه ظهور برسانند.

رئیسی افزود: اقتصاد مقاومتی می تواند بار زیادی از مشکلات کنونی کشور را بردارد چرا که تحریم‌های شرکت‌های اروپایی و آمریکایی برای تحت فشار قرار دادن نظام جمهوری اسلامی ایران است و ما می‌توانیم با تکیه بر توان و تولید داخلی و تحقق اقتصاد مقاومتی از این میدان جنگ هم سربلند خارج شویم.

 

ارسال نظر