نخستین نمایشگاه نگارگری عاشورایی در مازندران برپا شد

در آستانه فرارسیدن اربعین حسینی نخستین نمایشگاه نگارگری با موضوع عاشورایی در نگارخانه اهورا ساری برپا شد.

به گزارش عاشورا نیوز، نمایشگاه نگارگری آثار جمعی از هنرمندان و اساتید مطرح مازندران که با مجوز و حمایت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مازندران انجام شد با حضور جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی در ظهر پنج‌شنبه 25 مهرماه در مرکز مازندران افتتاح شد.

نمایشگاه نگارگری با محتوای عاشورایی شامل 50 اثر از هنرمندان شهرستان‌های ساری، قائم‌شهر، بابل، بابلسر، بهشهر و محمودآباد در معرض دید تماشاگران قرار گرفت.

در این نمایشگاه آثار برجسته هنرمندان صادق گنجوی، رضا عابدی، آرمین سبحانی، مهران فغانی و 20 هنرمند دیگر در قالب تذهیب، نقاشی ایرانی (مینیاتور) و گل‌ومرغ در نگارخانه اهورا به معرض تماشا قرار گرفت.

آثار هنرجویان و اساتید نگارگری با ساختار تکنیکی گواش، آبرنگ و طلا کاری بوده است که نظر هر بیننده‌ای را به خود جلب کرد.

هنرمندانی که آثار خود را به نمایش گذاشتند حمایت از عرصه هنر ایرانی به ویژه نگارگری را از مسئولان خواستار شدند.

با توجه به اینکه هر هنرمند به عنوان سفیر ایران در سطح بین‌المللی حاضر می‌شود آنچه نظر اروپائیان را به خود جلب می‌کند هنر شرقی است.

پتانسیل فرهنگی و هنری که در کشور به ویژه مازندران وجود دارد می‌طلبد آثار هنری هنرمندان بومی توسط دستگاه‌های اجرایی به عنوان هدایا خریداری شود تا مشکلات اقتصادی هنرمندان نگارگر نیز مرتفع شود.

با توجه به اینکه هنر نگارگری به اصل فرهنگ ایران اسلامی می‌پردازد مضامین معنوی نیز در تذهیب بیشتر خودنمایی می‌کند.

نبود زیر ساخت مناسب فرهنگی در بخش سخت‌افزاری  سبب شد هنرمندان مازندرانی از مسئولانی که برای بازدید به نمایشگاه نگارگری آمده بودند درخواست‌های خود را در این بخش مطرح کنند.

قابل ذکر است؛ نمایشگاه نگارگری از 25 مهرماه 1398 به مدت یک هفته در ساعات صبح و عصر در نگارخانه اهورا واقع در ساری خیابان مازیار، مازیار6 برای بازدید عموم آزاد است.

ارسال نظر