آغاز چهل وسومین دوره رقابت‌های قرآنی بانوان کشور

معاون مسابقات، تبلیغ و ترویج مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه از آغاز چهل و سومین دوره رقابت‌های قرآنی بانوان کشور در ۶ استان شامل خراسان رضوی و شمالی، سمنان، لرستان، قزوین و استان مرکزی خبر داد.

به گزارش تیتر عاشورا به نقل از ایرناحمید مجیدی مهر روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگاربا بیان اینکه در این دوره از رقابت ها ۱۴۹ نفر از بانوان حافظ و قاری قرآن کریم با هم به رقابت خواهند پرداخت، افزود: با توجه به رعایت پروتکل بهداشتی، این دوره از مسابقات که به صورت برخط و همزمان برگزار می شود، امروز ۲۵ نفر از بانوان قاری و حافظان قران کشور با هم به رقابت می پردازند.

وی با بیان اینکه این دوره از رقابت های تا روز جمعه ۲۳ آبان ماه ادامه خواهد داشت، تصریح کرد: بانوان شرکت کننده در رشته‌هایی قرائت، تحقیق، ترتیل، حفظ کل قرآن، حفظ ۲۰ جزء و حفظ ۱۰ جزء رقابت می‌ کنند.

به گفته مجیدی مهر، شرکت‌کنندگان هر استان با استقرار در اداره کل اوقاف و امور خیریه استان محل سکونت به صورت ویدئوکنفرانس با هیئت داوران مستقر در تهران ارتباط برقرار می‌کنند.

وی با تاکید بر اینکه جوایز مسابقات در مقایسه با سال گذشته افزایش چشمگیری دارد، گفت: جوایز این دوره از مسابقات در هر بخش از ۲۵ تا ۱۵۰ درصد نسبت به سال ۹۸ افزایش خواهد داشت.

معاون مسابقات سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان اینکه به عنوان مثال جوایز نفر اول حافظ کل قرآن کریم از ۱۰ میلیون تومان به ۲۵ میلیون تومان افزایش یافته، اظهار داشت: در مجموع با توجه به رشته های مختلف قرآنی ۶۴ نفر منتخب خواهیم داشت که ۶۶۰ میلیون تومان برای این تعداد در نظر گرفته شده است.

وی اظهار داشت: با توجه به برنامه ریزی های به انجام رسیده، مسابقات حفظ و قرائت قرآن کریم در سطح بین المللی نیز با توجه به شرایط کرونایی به صورت غیر حضوری تا آخر امسال برگزار می شود که تاریخ دقیق آن بزودی اطلاع رسانی خواهد شد

 

ارسال نظر