قمی: متعرضان به خانه مادری مقابل باورهای مردم ایستادند/ سجادی: جوانان ستون برپایی محافل دینی هستند

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی گفت: مردم این بلاد همه اهل محبت به مادر و تعلق به خانه مادری هستند و این عامل استواری نظام است. در میان مردم کمتر کسی، قصد تعرض به خانه مادری را دارد و اگر باشد در مقابل باورهای این مردم ایستاده است.

به گزارش عاشورا نیوز به نقل خبرگزار فارس، مراسم اختتامیه اولین سوگواره ملی نوحه‌های فاطمیه با عنوان «خانه مادری» امشب دوشنبه اول اسفندماه با حضور حجت‌الاسلام محمد قمی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی، حمید سجادی وزیر ورزش و جوانان، حجت‌الاسلام مجید باباخانی رئیس سازمان هیأت و تشکل‌های دینی، وحید یامین‌پور معاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانان و جمعی از مداحان، پیرغلامان، ستایشگران، نغمه‌پردازان و شاعران در سالن همایش‌های بین المللی صدا و سیما برگزار شد.

فرخوان این کنگره آذرماه اعلام شد. محورهای اصلی این سوگواره شامل «ایران، سرزمین فاطمی»، «فاطمه زهرا (س)، اسوه زن»، «زهرای روشنگر و حیات اجتماعی»، «فاطمه زهرا، شهید شهیدپرور» و «بهترین مادر، بهترین خانواده» است و محورهای بخش ویژه نیز شامل «حاج قاسم سلیمانی، شهید فاطمیه»، «فرهنگ شهادت؛ شهدای شاهچراغ و شهدای امنیت» و «مادر شهید، همسر شهید، دختر شهید» بود.

متعرضان به خانه مادری مقابل باورهای مردم ایستادند

حجت‌الاسلام محمد قمی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در ابتدای این مراسم اظهارداشت: این نظام و انقلاب دارای ستون‌های محکمی است که آن را حفظ کرده است؛ شاید یکی از مهمترین ستون‌ها این است که مردم این بلاد همه اهل محبت به مادر و تعلق به خانه مادری هستند. این خانه عامل وحدت و یکپارچگی است. در میان مردم کمتر کسی وجود دارد که قصد تعرض به خانه مادری را داشته باشد و اگر باشد می‌داند که در مقابل باورها و غیرت این مردم محکم، ایستاده است.

قمی ضمن قدردانی از برگزارکنندگان این سوگواره و کسانی که قلم به دست می‌گیرند تا نوحه‌سرایی کنند، گفت: این افراد سال‌ها مضامین والا و بلندی با هدف روشنگری و تبیین در قالب نوحه تولید می‌کنند و به صورت هنرمندانه آن اشعار هم در مجالس هیأت اجرا می‌شود که منشأ برکاتی بر زیست بوم فرهنگی کشور است.

جوانان ستون استوار برپایی محافل دینی هستند

حمید سجادی وزیر ورزش و جوانان نیز در این مراسم با اشاره به اینکه برگزاری این کنگره قطعاً با نگاهی محتوایی و تحول‌گرایانه، مسیر روشن نغمه‌پردازی و مدح دینی را جانی دوباره می‌بخشد و روحی تازه بر پیکره هنر متعالی شعر می‌دهد، اظهارداشت: امروز با وجود همه سختی‌ها و دشمنی‌ها در جنگ ادراکی، ستون استوار برپایی مجالس و محافل انس با قرآن کریم و آل الله، جوانان هستند. آن‌ها سرمایه‌‌ای عظیم و ظرفیت‌های بی‌بدیل انسانی هستند که نیروی محرکه، کارآمد و توانمند ایران عزیزمان و آینده‌سازان وطن هستند.

وی ادامه داد: جوانان در همین کنگره نیز حضور پررنگی داشتند و به چشم خود می‌بینیم که در تمامی عرصه‌های علمی، فرهنگی، هنری و ارزشی نقش‌آفرین هستند. بخش اعظم دستاوردهای انقلاب به برکت حضور و فعالیت نسل جوان در تاریخ گران‌بهای کشور بوده است.

جوانان با هیجان وصف‌ناپذیر در مجالس آل‌الله شرکت می‌کنند

سجادی گفت: در جامعه مداحان و برنامه‌های تلویزیونی و رسانه‌ای شاهد حضور پرشور نوجوانان و جوانان هستیم که محبت آل الله در وجودشان نهادینه شده و با انگیزه و اشتیاق و هیجان وصف‌ناپذیر مختص این نسل و این سنین، در برنامه‌ها شرکت می‌کنند و هنرمندانه هر آنچه در توان دارند را به همگان نشان می‌دهند. این ظرفیت بزرگ و این عاشقانه‌های زیبا را که ویژگی فرزندان ماست، باید قدر بدانیم و با برنامه‌ریزی، سیاست‌گذاری و نگاهی متحول و هدفمند در راستای آموزش صحیح و نهادینه ساختن اصول دینی و معرفتی و آرمان‌های والای انسانی در نسل‌های آینده گام برداریم.

بیش از هر زمان دیگر نیازمند احیای سبک زندگی فاطمی و علوی هستیم

وزیر ورزش و جوانان با اشاره به اینکه قطعاً بهره گیری از تجربیات ارزشمند پیشکسوتان و تلمذ از مکتب بزرگان را نباید از یاد برد، تصریح کرد: امروز جامعه، خانواده‌ها و به‌خصوص جوانان به دنبال سبک زندگی سلامت محور هستند و این وظیفه مسئولین و کارشناسان فرهنگی و دینی و مشاورین خانواده است که محورهای سبک زندگی فاطمی و شیعی را که سعادت، آرامش و خوشبختی توأم با عاقبت بخیری را به همراه دارد و زندگی فردی و اجتماعی را مورد توجه قرار داده است تبیین و ترویج کنند.

وی با بیان این اینکه در این دوران، ما بیش از هر زمان دیگر نیازمند احیای سبک زندگی فاطمی و علوی هستیم، گفت: عشق، علاقه‌مندی به خانواده و فرزندان، ازدواج آگاهانه و آسان، آینده‌نگری، ایثار و پایداری، جنگیدن و ایستادن تا پای جای در راه اعتقاد، عزت، آزادگی، سربلندی، سرافرازی و جاودانگی تمامی آن چیزی است که باید بیاموزیم و به آن عمل کنیم.

سجادی با اشاره به اینکه آمادگی حمایت از جوانان فعال در عرصه نوحه‌پردازی را داریم، خاطرنشان کرد: ما در وزارت ورزش و جوانان، حامی این برنامه‌ها هستیم و معتقدیم استمرار و رشد کمی و کیفی این برنامه‌های فرهنگی هستیم که موجب جریان سازی فرهنگی، توسعه و گسترش آن برای تحقق تمدن نوین اسلامی است.

اسامی برگزیدگان این کنگره به شرح زیر است:

حمید رمی دو جایزه (بخش فرهنگ شهادت و بخش زهرای روشنگر و حیات اجتماعی )
عباس قانعی دو جایزه  (بخش حاج قاسم سلیمانی و بخش فاطمه زهرا (س) اسوه زن)
مهدی سعیدی (بخش مادران شهدا)
محمدامین سمیعی (بخش حاج قاسم سلیمانی)
مهدی ده نمکی (بخش شهدای امنیت)
داود رحیمی و محمود گلستان‌نژاد (بخش بهترین خانواده)
محمد اسداللهی (بخش فاطمه زهرا (س) اسوه زن)
رضا یزدانی و کمیل یوسف شعیبی (بخش ایران، سرزمین فاطمی)
سعید پاشازاده (بخش ایران، سرزمین فاطمی)
محمدمهدی سیار و میلاد عرفانپور (بخش فاطمه زهرا (س) اسوه زن)
محسن سلطانی (بخش فاطمه زهرا (س) اسوه زن)
سجاد محمدی (بخش بهترین مادر)
احمدرضا اسماعیلی (بخش حاج قاسم سلیمانی)
سعید کرمانی(بخش فاطمه زهرا (س) اسوه زن)
سیدجواد پرئی (تقدیر بخاطر سرود دخترانه «اینجا ایرانه»)

پایان پیام/ ت 1143

 

ارسال نظر