تولیت آستان قدرس رضوی: آیت الله طبرسی روحانی تاثیرگذار بود

تولیت آستان قدس رضوی حضور مردم در مراسم تشییع پیکر و سومین روز از درگذشت آیت‌الله طبرسی را نشان‌دهنده تاثیرگذاری این روحانی در منطقه عنوان کرد و گفت : آیت الله طبرسی روحانی تاثیرگذار بود.

  • آیت‌الله احمد مروی امروز پنجشنبه در مراسم سومین روز  ارتحال آیت‌الله نورالله طبرسی نماینده سابق ولی فقیه در مازندران که در مصلی جمعه ساری برگزار شد ، افزود : یکی از نعمت‌های بزرگ خداوند، زمینی است که بر روی آن زندگی می‌کنیم و پیامبر اسلام، مردم را به زمین شبیه می‌دانستند.

وی ادامه داد : اما زمین این پدیده بزرگ الهی، یکسان و یکنواخت نیست، مردم برای دست یافتن به قطعه زمین ارزشمند، هزینه می کنند تا به دست آورند اما آن بخش از زمین که سودی برای کشاورزی و زندگی ندارد، هکتارها از آن ارزشی ندارد.
تولیت آستان قدس رضوی گفت: انسان استعداد و توانایی دارد و خداوند به انسان قدرت رشد و شکوفایی عنایت کرده است ف اگر انسان از این قدرت استفاده کرده و به شکوفایی برسد بسیار ارزشمند است و انسان بی‌بهره از این مسائل، ماننده شوره‌زاری می‌ماند که قابل هیچ نوع بهره‌برداری نیست.
مروی با بیان اینکه قرآن، راه سعادت انسان را در علم و عمل قرار داده است، ادامه داد: بر اساس روایات اسلامی، ملائک، بال‌های خود را زیر پاهای کسانی می‌گسترانند که در پی کسب دانش و عمل است.
وی با اشاره به اینکه مازندران از علمای بزرگی برخوردار است، تصریح کرد: باید قدردان علما باشیم که مناصب را رها کرده و به تربیت و رهبری مردم روی آوردند.

این مسئول با بیان اینکه این مجلس ختم برای یک روحانی خدوم و مردمی است که حدود ۶۰ سال از عمر خود را به ارشاد و دست‌گیری مردم گذراند، گفت: همه علمای ما چنین هستند و هدایت انسان‌ها را به سمت علوم الهی بر عهده دارند.

مروی با بیان اینکه عالم بزگواری را از دست دادیم، ادامه داد: آیت‌الله طبرسی قبل از ارتحال، راه را برای حضور فرد دیگری به عنوان نماینده ولی فقیه در استان، باز کرد و معتقد بود روحانی جوان‌تری در این مسئولیت قرار گیرد و آیت‌الله لایینی در این مسئولیت قرار گرفت.
وی با اشاره به اینکه ما باید از علما حمایت کنیم، خاطرنشان کرد: اطراف علمای دین را خالی نگذاریم چرا که خودمان متضرر می‌شویم.
تولیت آستان قدس رضوی خطاب به مردم گفت: همان‌طور که از آیت‌الله طبرسی حمایت کردید حامی آیت‌الله لایینی باشید.
وی با بیان اینکه دشمن برای سست کردن پیوند مردم و روحانیت، هر شایعه‌ای را پخش می‌کند، اظهار کرد: دشمن تاکنون در این توطئه موفق نشده اما نباید از نیرنگ دشمن بی‌رحم، غافل بود. 
این مسئول با اشاره به اینکه دشمنان ما ظاهر اتو کشیده دارند، گفت: در زیر لباس مخملی، پنجه‌های زهرآگین دارند و دیدیم چگونه سپهبد شهید قاسم سلیمانی را برای ضربه زدن به انقلاب اسلامی، به شهادت رساندند.
وی با بیان اینکه یک مقام رسمی با دعوت رسمی دولت عراق، وارد این کشور شده بود، افزود: کدام قانون اجازه داده مهمان رسمی یک کشور را به شهادت برسانند.

مروی با اشاره به اینکه این دشمنان خونخوار در کمین ملت هستند، تصریح کرد: ببینید در سوریه، لیبی و عراق چه کردند، در کدام منطقه ورود کردند و برای مردم آسایش به ارمغان آوردند، هر جایی که پا گذاشتند خرابی، بی‌عفتی و جنگ به وجود آوردند.

وی ادامه داد: انتخابات را در پیش رو داریم، مردم گلایه‌های بحق دارند و کمبودهایی احساس می‌کنند اما این نباید باعث شود سنگر را خالی و دشمن را امیدوار کنیم.
مروی با بیان اینکه آرای مردم، دشمن را نابود می‌کند، گفت: هر مشارکتی که به عقب‌نشینی دشمن منجر شود باید حضور فعال داشته باشیم.
تولیت آستان قدس رضوی افزود: دشمن می‌داند که می‌تواند دولت‌ها را نابود کند اما دولتی که پشتیبان مردمی دارد دشمن موفق نخواهد بود و حضور شما در راهپیمایی‌ها و انتخابات این ثمر را دارد که دشمن را نابود می‌کند.

وی اظهار کرد: به گونه‌ای عمل کنیم دشمن احساس کند اگر بخواهد به ایران ضربه‌ای بزند با یک ملت مواجه است.
مروی در پایان با بیان اینکه روح مرحوم طبرسی قرین رحمت باد، افزود: طبرسی روحانی مردم و پاکیزه بود، این حضور قدرشناسانه مردم در مراسم تشییع پیکر و این مراسم نشان‌دهنده حضور موثر این روحانی تاثیرگذار در منطقه بود.

 

ارسال نظر