عزاداری مردم ساری در  شهادت رئیس مذهب جعفری

مردم ولایت مدار شهرستان ساری در سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع) با برپایی دسته جات عزاداری در آستانه مبارک امامزاده یحیی این شهر به عزاداری پرداختند.

به گزارش عاشورا نیوز ، به مناسبت سالروز شهادت ششمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت رئیس مذهب جعفری حضرت امام جعفر صادق(ع) مردم  ولایت مدار ساری از جای جای این شهرستان با برپایی دسته جات عزاداری و نوحه خوانی خود رو به آستانه مبارکه امامزاده یحیی رساندند و به عزاداری پرداختند.

آستانه مبارکه امامزاده یحیی ساری که در مرکز شهر ساری قرار دارد در طول سال میزبان عزاداری ها و مراسمات شهادت اهل‌بیت(ع) می باشد که یکی از باشکوه ترین این مراسمات سالروز شهادت امام جعفرصادق (ع) رئیس مذهب جعفری است که مردم این منطقه خصوصا قشر جوانان و بانوان در غالب دسته جات و هیات مذهبی از مسیرهای مختلف خود را به آستانه مبارکه می رسانند و در اجتماع باشکوهی به عزاداری می پردازند. امامزاده یحیی از مقاصد محبوب مذهبی شهر ساری است.

بر اساس کتیبه موجود بر روی صندوق منبت‌کاری‌ شده مرقد امامزاده، این بنا مدفن امامزاده یحیی و برادر و خواهر وی، حسین و سکینه، فرزندان امام موسی کاظم (ع) است که بنای آن مربوط به قرن نهم هجری قمری می باشد.

 

ارسال نظر