پیشینه علوی مازندران دربرپایی موکب های اربعین موردتوجه باشد

نماینده ولی فقیه در مازندران به پیشینه علویان در این استان اشاره کرد و گفت: با مدیریت کارآمد و برنامه ریزی شده می توان اقدامات مطلوب برای برگزاری اربعین انجام داد.

به گزارش عاشورا، آیت الله نورالله طبرسی، نماینده ولی فقیه در مازندران امروز(15مهر) در جلسه موکب داران اربعین حسینی مازندران با بیان اینکه امام حسین (علیه السلام) کشتی نجات و چراغ هدایت است اظهار داشت:  اربعین پیام آور وحدت مسلمانان است.

وی افزود: حماسه بزرگ اربعین حسینی (علیه السلام)، نماد وحدت و همدلی برای شیعیان و جهان اسلام است و مردم در آن نقش پررنگی ایفاء می‌کنند.

نماینده ولی فقیه در مازندران تقارن اربعین امام حسین (علیه السلام) و اربعین انقلاب اسلامی را به فال نیک گرفت و بر برگزاری هر چه با شکوهتر مراسم اربعین تاکید کرد.

 آیت الله طبرسی به برپایی موکب در روز پیاده روی اربعین اشاره و بر ساماندهی موکب ها تاکید کرد و گفت: مردم باید در برگزاری مراسم عزاداری اربعین سید و سالار شهیدان امام حسین (علیه السلام) مشارکت جدی داشته باشند تا این آئین به صورت مطلوب اجرا شود چرا که هر کجا که کارها دولتی شد خیلی موفق نبوده ایم .

وی با اشاره به اینکه شمار موکب استان مازندران در مسیر پیاده روی اربعین حسینی کمتر از دیگر استان های کشور است، ادامه داد: بایستی در حوزه زیر ساختی اثری ماندگار از مازندران در کربلای معلی داشته باشیم.

 آیت الله طبرسی با بیان اینکه استان علوی مازندران تنها استانی است که شمار شیعیان آن بیش از دیگر استان هاست، افزود: با مدیریت کارآمد و برنامه ریزی شده می توان اقدامات مطلوب برای برگزاری اربعین انجام داد.

 وی برضرورت اتحاد و انسجام در برقراری نظم و امنیت در برپایی موکب ها تاکید کرد و گفت: حضور پرشور مردم در مراسم اربعین نشان از اعتقادات آنان به اهل بیت (علیه السلام) است.

ارسال نظر