دانشجویان با بهره مندی از فضای مجازی معارف قرآنی را توسعه دهند

به گزارش عاشورا به نقل از خبرگزاری ایرنا، منصور غلامی عصر پنجشنبه در آئین اختتامیه سی و چهارمین جشنواره سراسری قرآن و عترت دانشجویان کشور درقم افزود: امروزه با وجود فناوری‌های نوین و فضای مجازی، انتقال مطالب و انتشار یافتهها بسیار سهل شده و کسانی که میخواهند معارف قرآنی را گسترش دهند، میتوانند با اتصال به یکدیگر، شبکههای توسعه یافته جهانی را تشکیل دهند.

وی با درخواست از همه دانشجویان قرآنی برای آموختن معارف و آموزه‌های قرآن و عترت به جامعه دانشگاهی کشور، خاطرنشان کرد: امروز جامعه ما بسیار نیازمند درک و فهم قرآن و آموزه های دینی است تا به اهداف انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی دست یابد.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: علوم تجربی و طبیعی در جهان بسیار پیشرفت کرده است، اما انسانها در سرتاسر جهان همواره به دنبال یک محل استقرار و تکیه گاهی هستند که با آن به آرامش واقعی دست پیدا کنند و این تکیه‌گاه بدون تردید در سایه هدایت های قرآنی به دست خواهد آمد.

وی در پایان با بیان اینکه همه ما وظیفه داریم در هرکجا که هستیم برای گسترش معارف قرآنی در جامعه تلاش کنیم، تصریح کرد: ملت غیور ایران اسلامی در سایه تعالیم قرآنی و با وحدت و انسجام و توکل به پروردگار متعال، از تمامی سختی ها و مشکلاتی که دشمنان برای ما ایجاد کرده اند، عبور خواهد کرد و مسیر بالنده خود را با عزت و سربلندی ادامه می‌دهد.

آئین اختتامیه سی و چهارمین جشنواره سراسری قرآن و عترت دانشجویان کشوربا حضور آیت الله جعفر سبحانی از مراجع عظام تقلید و منصور غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در قم برگزار شد.

مرحله سراسری سی و چهارمین جشنواره قرآن و عترت با حضور حدود ۴۵۰ تن از دانشجویان برگزیده قرآنی از سراسر کشور در روزهای ۱۰ و ۱۱ مهرماه سال جاری در بخش های آوایی، معارفی، ادبی، هنری، پژوهشی و فناوری در دانشگاه قم برگزارشد.

 

ارسال نظر