شناخت اربعین موجب نزدیکی ما به سیره زندگی امام حسین(ع) می شود

حیدری گفت: اربعین، یکی از فصل ‌های زیارتی امام حسین(ع) است؛ زیارتی که گامی برای ارتباط تلقی می‌شود، ارتباطی که ما را به شناخت و آگاهی بیشتر رهنمون خواهد کرد و این شناخت و معرفت، ما را به سیره و روش و مشی زندگی امام ‌حسین(ع) نزدیک می‌کند

به گزارش  عاشورا به نقل ازخبرگزاری شبستان از مشهد، «محمد رضا حیدری» امروز(۱۴ مهر) در یکصد و هشتمین جلسه علنی شورای شهر مشهد با بیان اینکه کودکان برکت زندگی و سرمایه‌های آینده جامعه به شمار می‌آیند؛ آنان برای رشد و بالندگی خود، نیازها و در مفهوم دقیق‌تر، حقوقی دارند که باید به درستی به آن پرداخت، افزود:جامعه‌ای که به دنیای کودکان بی‌توجه باشد، مسیر توسعه را طی نخواهد کرد چرا که کودکان، سازندگان آینده کشور هستند.

 

رئیس شورای شهر مشهد با تسلیت اربعین حسینی(ع)، اظهارکرد: اربعین، یکی از فصل‌های زیارتی امام حسین(ع) است؛ زیارتی که گامی برای ارتباط تلقی می‌شود، ارتباطی که ما را به شناخت و آگاهی بیشتر رهنمون خواهد کرد و این شناخت و معرفت، ما را به سیره و روش و مشی زندگی امام‌حسین(ع) نزدیک می‌کند.

 

حیدری تصریح کرد: بر همگان روشن است که امام‌حسین(ع) برای مبارزه با ظلم و فساد و امر به معرف و نهی از منکر و اصلاح امت و حکومت قیام کردند؛ علاوه ‌بر این، امام صادق(ع) در فرازی از زیارت اربعین آورده‌اند که امام‌حسین(ع) خون داد و شهید شد تا جامعه و مردم را از جهل و نادانی رهایی بخشد.

 

وی گفت: این جهل به معنای علم در مقابل بی‌سوادی و مقابله با خرافات و اعتقادات پوچ و بی‌اساس نبوده بلکه به معنای جهل در برابر عقل است؛ جهلی که مردم را از فکر کردن، تشخیص دادن و تجزیه و تحلیل مسائل روز جامعه باز می‌دارد و منع می‌کند.

 

رئیس شورای شهر مشهد  اظهارکرد: اگر امام‌حسین(ع) جهل مردم را در عدم آگاهی آنها به احکام فقهی می‌دانست، در مسجد پیامبر(ص) به طرح احکام می‌پرداخت؛ اگر دغدغه تنها، جهل در باب معارف دینی بود، به تقسیر قرآن کریم مشغول می‌شد و به حکومت یزید نیز کاری نداشت.

 

حیدری با اشاره به سخن امام‌علی(ع) که وحشتناک‌ترین فتنه بنی‌امیه را فتنه تاریکی در مقابل آگاهی و روشنایی می‌داند، گفت: بنی امیه درصدد بود تا مردم نتوانند حق را از باطل تشخیص دهند؛ امام‌حسین(ع) بر همین اساس و برای مبارزه با جهل و تاریکی قیام می‌کند و این تعبیر مقابله با تاریکی و ظلمت در سخنان امام(ع) در مسیر مدینه تا روز عاشورا کاملا روشن و واضح است.

 

رئیس شورای شهر مشهد با بیان اینکه در زیارت اربعین هم روی موضوع آگاهی و شناخت و معرفت برای آنچه استبداد حکومت اموی در جامعه ایجاد کرده و راه را برای بصیرت و فهم جامعه بسته‌است، اشاره شده، گفت: یزید برای مقابله با این روشنگری ۲ راه روی امام‌حسین(ع) می‌گذارد؛ بیعت و شهادت.

 

وی گفت: امام‌حسین(ع) هزینه این شناخت و آگاهی را می‌پردازد و اگر امام(ع) را به عنوان شهید راه امر به معرف و مبارزه با فساد می‌دانیم، به عنوان شهید راه مبارزه با جهل و نادانی هم باید بدانیم.

 

حیدری به عدم برگزاری راهپیمایی عظیم و باشکوه اربعین به دلیل شیوع ویروس کرونا اشاره کرد و گفت: موکب‌های ایرانی هرساله میلیاردها تومان برای میزبانی و خدمات‌رسانی به زائران پیاده در کشور عراق هزینه می‌کردند؛ بسیار خرسندیم که امسال بنا به شرایط حاکم، این جمعیت‌های مردمی در مناطق کم‌برخوردار حضور پیدا کرده و به جامعه محروم ساکن در این مناطق ارائه خدمات می‌نمایند.

 

رئیس شورای شهر مشهد اظهارکرد: از تمامی ارادتمندان و شیفتگان اهل‌بیت(ع) که در ایام اربعین حسینی(ع) و همچنین دهه پایانی ماه صفر به زائران و عزاداران رضوی ارائه خدمت‌رسانی می‌کردند، تقاضا داریم نذورات خود را به مناطق کم‌برخوردار و حاشیه شهر ببرند و آنها را صرف حذف جریان کارتن‌خوابی و معتادان متجاهر و دیگر آسیب‌های این مناطق نمایند.


 

ارسال نظر