پخش مراسم زیارت اربعین ساعت ۱۰ صبح پنج شنبه از رسانه ملی

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران با اشاره به اینکه امسال همه زائر امام حسین (ع) خواهند شد، گفت: مراسم زیارت اربعین ساعت ۱۰ صبح پنجشنبه از رسانه ملی پخش می‌شود.

 

 

به گزارش عاشورا حجت‌الاسلام سید محسن محمودی روز دوشنبه ۱۴ مهرماه در جمع خبرنگاران بیان کرد: روز اربعین روز بزرگی و با عظمتی در فرهنگ شیعه محسوب می‌شود و یکی از مهمترین اعمال این روز، زیارت اربعین است که در روایات به عنوان نشانه شیعه از او یاد شده و در حقیقت به عنوان یک سنت در تاریخ شیعه توسط معصومین برای ما ترسیم و تبیین شده و در سال‌های اخیر اربعین حال و هوای ویژه ای پیدا کرده است.

محمودی با بیان اینکه هر سال افتخار بود که شیعیان و مسلمانان ایران و حتی برخی از مذاهب دیگر هم با پای پیاده به زیارت اربعین مشرف می‌شدند، گفت: امسال به دلیل ویروس کرونا و لزوم رعایت مسائل بهداشتی با کمال تأسف مردم عزیز ایران از این فیض محروم شدند ولی همانگونه که مقام معظم رهبری فرمودند هر خانه می‌تواند تبدیل به یک حسینیه و یک محفل حسینی برپا شود و زیارت اربعین در خانه‌ها و خانوادگی برگزار شود.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران بیان کرد: با هماهنگی‌های به عمل آمده ان شاءالله زیارت اربعین به طور مستقیم از اماکن مقدس مثل مشهد، قم و عتبات عالیات از شبکه‌های مختلف رسانه ملی پخش خواهد شد و مردم عزیز ما در خانه‌های خودشان به همراه خانواده‌ها می‌توانند زائر اربعین باشند و دلشان را راهی کربلا کنند.

وی یادآور شد: پنجشنبه ۱۷ مهرماه که روز اربعین حسینی است از ساعت ۱۰ صبح سراسر ایران اسلامی به زیارت خانه امام حسین علیه السلام تبدیل و همه زائر بیت‌الله می‌شوند و بدیهی است که گلدسته‌های مساجد و بقاع متبرکه و اماکن عمومی به وسیله سیستم‌های صوتی زیارت اربعین را پخش و فضای شهرها معطر به عطر حسینی خواهد شد

 

 

ارسال نظر