«اربعین» زائر امام حسین (ع) شوید

«اربعین» زائر امام حسین (ع) شوید خادمان امام حسین (ع) با توجه به شرایط کرونا و پذیرش محدود زائر در اربعین امسال، ثبت‌نام زیارت نیابتی سیدالشهدا (ع) در ایام اربعین را آغاز کردند

به گزارش عاشورا به نقل ازخبرگزاری فارس، اربعین امسال با توجه به شیوع کرونا و اعمال محدودیت‌ها از سوی عراق، بسیاری از عاشقان حسینی از کشورهای مختلف توفیق زیارت سیدالشهدا (ع) را ندارند.

بر همین اساس، خادمان حرم امام حسین (ع) در آستانه اربعین اقدام به راه‌اندازی زیارت نیابتی سیدالشهدا (ع) کرده‌اند تا دلدادگان حسینی که امکان تشرف به حرم ارباب را ندارند، از راه دور زائر کربلا شده و در ثواب زیارت امام حسین (ع) شریک شوند.

علاقه‌مندان به نام‌نویسی برای زیارت نیابتی امام حسینی (ع) در ایام اربعین می‌توانند به اینجا مراجعه کنند و پس از ورود اطلاعاتی همچون اسامی و کشور خود، خدام سادات امام حسین (ع) به نیابت از آن‌ها به زیارت سیدالشهدا (ع) می‌پردازد.

علاوه بر این، ستاد بازسازی عتبات نیز با راه‌اندازی طرحی اقدام به زیارت نیابتی امام حسین (ع) در ایام اربعین کرده‌ است که در این طرح ایرانیان حاضر در کربلا به نیابت از عاشقان حسینی در این ایام در کنار زیارت نیابتی، روضه و نماز زیارتی نیز انجام می‌دهند.

 علاقه‌مندان به شرکت در این طرح می‌توانند اسامی خود را به شماره ۰۹۳۹۸۲۳۹۶۳۸ پیامک کرده یا از طریق رایانامه ziarat@atabat.org اقدام کنند.

به گزارش فارس، عراق با شیوع کرونا اعلام کرد ایام اربعین زائر خارجی نمی‌پذیرد، اما یک هفته قبل از اربعین با ورود یک هزار و ۵۰۰ زائر از هر کشور موافقت کرد. با این‌وجود، ایران با توجه به شرایط هیچ زائر و ‌موکبی به عراق اعزام نکرد.


 

ارسال نظر