مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران:

ظرفیت تمدن ساز اربعین حسینی بیشتر تبیین شود

مازندران - حجت الاسلام شکریان گفت: اربعین حسینی به محور وحدت مسلمانان و آزادی خواهان جهان برای ایستادگی در برابر ظلم و استبداد زمان تبدیل شده است،

به گزارش عاشورا به نقل ازخبرگزاری رسا در مازندران، حجت الاسلام ناصر شکریان، مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران امروز در نشست کارکنان تبلیغات اسلامی استان در بابل با تسلیت فرا رسیدن اربعین حسینی، گفت: اربعین را نماد و تجلی عزت حسینی در برابر یزیدیان زمان عنوان کرد.

وی با بیان این که اربعین حسینی موجب بیداری و نجات بشریت از غفلت شده است، افزود: اجتماع عظیم بیست میلیونی که سال های گذشته در ایام اربعین حسینی شاهد آن بودیم خود بزرگترین سند حقانیت نهضت حسینی و قیام عاشورا بوده است.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که دشمنان اسلام و اهل بیت(ع) برای خاموش کردن این حرکت عظیم و بی نظیر توطئه های بسیاری انجام دادند، تصریح کرد: اما علیرغم همه تلاش و توطئه های دشمنان، اربعین حسینی به یک حرکت عظیم جهانی تبدیل شده است.

حجت الاسلام شکریان با بیان این که حضور زائران حسینی از سراسر جهان و فراتر از وابستگی های نژادی و گرایش های مذهبی در کربلای معلی نشان دهنده عظمت این روز تاریخ ساز است، بیان داشت: امسال که دلیل شیوع ویروس کرونا از حضور در این اجتماع عظیم محروم مانده ایم به طور حتم باید به شیوه های دیگری این روز با عظمت را حفظ و تقویت کنیم.

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران با اشاره به این که امام حسین(ع) و نهضت عاشورا تنها الگوی آزادگی، حق طلبی و ظلم ستیزی در جهان هستند، خاطرنشان کرد: عظمت دادن به مراسم عزاداری حسینی به ویژه اربعین سید و سالار شهیدان، تقویت فرهنگ حسینی در جهان بشریت است.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که تمسک و توسل به فرهنگ حسینی تنها راه نجات بشریت از بدبختی و ذلت است، تصریح کرد: راه امام حسین(ع) راه سرافرازی و سربلندی است و کسانی که از این مسیر منحرف شوند به طور حتم در مسیر انحراف و تباهی قرار خواهند گرفت.

حجت الاسلام شکریان با اشاره به این که اربعین حسینی به محور وحدت مسلمانان و آزاد اندیشان جهان برای ایستادگی در برابر ظلم و استبداد تبدیل شده است، بیان داشت: شاید به ظاهر امسال این توفیق از ما سلب شده است، اما نخواهیم گذاشت این حرکت عظیم حسینی و آثار و برکات آن در جامعه جهانی کمرنگ شود.

وی با بیان این که اربعین حسینی، روز بیعت مجدد با سید و سالار شهیدان و ادامه آن حرکت عظیم است، تصریح کرد: باید درس آزادگی، ایثار، حق طلبی و عزت خواهی را از نهضت عاشورا و اربعین حسینی بیاموزیم و سرلوحه همه امور خود قرار دهیم.

حجت الاسلام شکریان تصریح کرد: شکل گیری ظرفیت تمدن ساز همایش اربعین حسینی از مهم ترین و محوری ترین کارکرد این پدیده بی نظیر است و روز به روز به اندیشه های تمدن ساز این اجتماع عظیم افزوده می شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران در پایان گفت: باید برای هر چه باشکوه برگزار شدن این شئون دینی و اسلامی در کشور تلاش کنیم و با توجه به این شرایط، باید هر منزل یک موکب و حسینیه باشد و سبک زندگی حسینی را این گونه باید در خانواده ها ترویج کرد./950//202/خ

 

 

ارسال نظر