هفته وحدت فرصتی برای تقویت اتحاد و برادری است

امام جمعه اهل سنت سرپل‌ذهاب گفت: هفته وحدت فرصتی برای تقویت اتحاد و برادری است و مسلمانان باید بابصیرت کامل توطئه دشمنان را خنثی کنند.

ملارشیدثنایی روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا، با گرامیداشت هفته وحدت و سالروز ولادت پیامبر اکرم (ص) افزود: وحدت برای مسلمانان یک امر واجب و ضروی است که مسلمانان و کشورهای اسلامی را در برابر توطئه های استکبار مصون نگه می دارد.

وی اظهارداشت: پیامبر اسلام (ص) منادی وحدت و برادری در جامعه اسلامی بود و ایام باسعادت میلاد بابرکت ایشان نیز به نام هفته وحدت نام گرفته که مسلمانان باید از این ایام پرخیر و برکت برای تقویت وحدت و اخوت میان خود استفاده کنند.

امام جمعه اهل سنت سرپل ذهاب گفت: مسلمانان باید تفاوت ها را کنار گذاشته و به دنبال تقویت مشترکات باشند زیرا که دشمن به دنبال برجسته کردن تفاوت های بین مذاهب اسلامی و ایجاد نقاق و تفرقه در جامعه است.

او ادامه داد: مسلمانان باید با بصیرت کامل نقشه های دشمن را رصد کرده و با تحکیم اتحاد و همدلی و برادری توطئه های آنها را خنثی سازند.

به ابتکار حضرت امام خمینی (ره) بنیانگذار جمهوری اسلامی از ۱۲ تا ۱۷ ربیع الاول به عنوان هفته وحدت نامگذاری شده است.

به روایت اهل سنت ۱۲ ربیع الاول سالروز ولادت حضرت محمد (ص) است و اهل تشیع معتقدند که آن حضرت در ۱۷ ربیع الاول متولد شده است.

در استان کرمانشاه که بیش از ۲۴ هزار کیلومتر مربع وسعت دارد؛ حدود ۲ میلیون نفر جمعیت در ۱۴ شهرستان و بیش از ۲ هزار و ۵۹۵ روستا سکونت دارند که از این تعداد نیمی از جمعیت در مرکز استان زندگی می کنند.

این استان بافتی قومی و مذهبی دارد و اقوام کُرد، لک، جاف و ترک و همچنین مذاهب و فرق اهل تسنن، تشیع و اهل حق در آن سکونت دارند.

به دلیل تنوع قومی و مذهبی و وجود خُرده فرهنگ های فراوان از استان کرمانشاه به عنوان هندوستان ایران نام می برند، کرمانشاه از پیشینه تاریخی نیز برخوردار است و سنگ نوشته ها و بناهای تاریخی دوران قبل از اسلام و دیگر دوره های تاریخی نشان از وجود فرهنگ و تمدن در این دیار دارد.

 
  •  

 

ارسال نظر