آزمون قرآن و عترت آغاز شد

نوزدهمین آزمون سراسری قرآن و عترت از ساعتی پیش با حضور ۱۲۲ هزار و ۷۵۵ داوطلب به صورت مجازی آغاز شد و سه روز ادامه دارد.

به گزارش عاشورا به نقل از خبرگزاری ایرنا شیوع ویروس کرونا از اسفند سال ۹۸ سبب شد تا دست اندرکاران نوزدهمین آزمون سراسری قرآن و عترت به فکر برگزاری این آزمون به صورت مجازی بیافتند و در این راستا مقدمات برگزاری آزمون قرآن و عترت را فراهم کرده و از دهم دیماه گذشته فرایند ثبت نام آغاز شد. قرار بود این آزمون در روزهای ۱۳ تا ۱۵ اسفند به صورت مجازی برگزار شود که به دلیل فراهم نشدن زیر ساخت های فنی به روزهای هشتم تا دهم اردیبهشت مصادف با پانزدهم ماه مبارک رمضان سالروز میلاد امام حسن مجتبی (ع) تا هفدهم این ماه موکول شد.

حدود ۴۰ درصد از ثبت نام کنندگان را داوطلبان آزاد تشکیل می دهد و ۶۰ درصد مربوط به اعضای موسسات هستند در حالی که سال های گذشته داوطلبان آزاد گاهی تا پنج و ۱۰ درصد بودند. 

این آزمون در سه گروه ترجمه و مفاهیم قرآن کریم، گروه معارف اهل بیت (ع) و گروه حفظ قرآن کریم و در ۱۴ رشته شامل ترجمه و مفاهیم قرآن کریم در دو رشته ترجمه سوره بقره و تفسیر سوره بقره، بخش معارف اهل بیت (ع) در سه رشته حفظ و مفاهیم نهج­ البلاغه، حفظ و مفاهیم صحیفه سجادیه و سبک زندگی معصومان و حفظ قرآن کریم در رشته های حفظ و مفاهیم جزء۳۰، حفظ و مفاهیم جزء اول، حفظ و مفاهیم سوره بقره، حفظ و مفاهیم ۵ جزء اول، حفظ و مفاهیم ۱۰ جزء اول، حفظ و مفاهیم ۱۵ جزء اول، حفظ و مفاهیم ۲۰ جزء اول، حفظ و مفاهیم ۲۵ جزء اول و حفظ و مفاهیم کل قرآن کریم برگزار می شود.

البته معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی پنجشنبه هفته گذشته یک آزمون آزمایشی با حضور ۳۵ هزار داوطلب برگزار کرد تا ضمن سنجش میزان قدرت سرورها و سامانه های پشتیبان، داوطلبان را با نحوه پاسخگویی به سوالات آزمون آماده کنند.

بنا به گفته سید فخرالدین اسماعیلی مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی، آموزش و توسعه مشارکت‌های معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هیچ محدودیتی برای حضور داوطلبان در تمام گروه ها و رشته ها وجود ندارد و شرکت کنندگان می توانند در این سه روز از ساعت ۹ تا ۱۹ با مراجعه به سامانه آزمون قرآن و عترت در این آزمون شرکت کنند.

یکی از ویژگی های این آزمون اختصاص ۲۸ ساعت آموزش ضمن خدمت برای قبول‌شدگان کارکنان دولت است که با همکاری دفتر نوسازی و تحول اداری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی صورت گرفته است.

هجدهمین آزمون سراسری قرآن و عترت در بهمن سال ۹۸ به صورت حضوری در ۳۵۰ شهر و شهرستان و در بیش از ۴۷۰ حوزه در چهار گروه ترجمه و مفاهیم، معارف اهل‌بیت (ع)، حفظ قرآن، سبک زندگی و سیره معصومان و در ۱۶ رشته برگزار شد که ۱۰ رشته به حفظ قرآن اختصاص داشت و ۷۵ درصد داوطلبان را علاقه مندان به حفظ قرآن تشکیل می داد.

ارسال نظر