گسترش طرح «من قرآن را دوست دارم» در اعتاب مقدس کشور

جلسه کارگروه قرآنی و فرهنگی عتبات ایران اسلامی، به میزبانی آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) برگزار و در آن به گسترش طرح «من قرآن را دوست دارم» در اعتاب مقدس کشور تأکید شد.

به گزارش عاشورا به نقل از خبرگزاری فارس سی‌وپنجمین جلسه کارگروه قرآنی و فرهنگی عتبات ایران اسلامی، به میزبانی آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) برگزار و در آن به گسترش طرح «من قرآن را دوست دارم» در اعتاب مقدس کشور تأکید شد.

به گزارش فارس طرح «من قرآن را دوست دارم» نهضت ملی آموزش روخوانی و روانخوانی قرآن کریم است که به توسط آستان قدس رضوی شروع شد و با پیشنهاد این آستان مقرر شد در همه اعتاب مقدس کشور اجرا شود..

دبیرخانه این طرح در آستان قدس رضوی قرار دارد و قرار است دوره‌های مختلف آموزش روخوانی قرآن در همه آستان‌های مقدس کشور برگزار و بی‌سوادی قرآنی ریشه‌کن شود.

این نشست با حضور نمایندگان آستان قدس رضوی، آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه (س)، آستان مقدس حضرت عبدالعظیم (ع)، آستان مقدس حضرت شاهچراغ (ع)، سازمان اوقاف و امور خیریه، سازمان دارالقرآن، مسجد مقدس جمکران و بعثه مقام معظم رهبری برگزار شد. 

در این جلسه معاون مرکز ارتباطات و رسانه آستان قدس رضوی با اشاره به مراحل نحوه اطلاع‌رسانی طرح «من قرآن را دوست دارم» تصریح کرد: این طرح در حوزه تبلیغی در چهار مرحله عملیاتی می‌شود که در مرحله اول، توسعه شبکه اطلاع‌رسانی، مرحله دوم دعوت از مخاطبین جهت ثبت نام از طریق استوری موشن، موشن گرافی، تبلیغات تلویزیونی، شبکه‌های اجتماعی و ... ، مرحله سوم اجرای طرح‌های تبلیغی با ایجاد کمپین‌ها و پویش‌ها در فضای مجازی و مصاحبه با شخصیت‌های مهم، و مرحله چهارم تثبیت طرح که به صورت هماهنگ در اعتاب ایران اسلامی اجراء خواهد شد.

در ادامه این نشست مدیر مرکز دارالقرآن آستان قدس رضوی در خصوص اهمّ اقدامات انجام گرفته توسط دبیرخانه طرح، عنوان داشت: جذب مدرسین با استفاده از شبکه‌های اجتماعی، برگزاری آزمون جهت مدرسین و پشتیبانان طرح، برنامه‌ریزی دوره توجیهی برای مربیان، تهیه شرح وظایف برای اجرای طرح و راه اندازی بخش امور اداری دبیرخانه طرح از مهم ترین اقدامات انجام شده است.

اقدامات مشترک در سالروز وفات حضرت عبدالعظیم حسنی (ع)، بررسی راهکارهای ترویج فرهنگ عمومی قرآن خوانی و نشست تخصصی تبیین و توجیه طرح «من قرآن را دوست دارم» با دعوت از سازمان‌ها و مراکز قرآنی کشور از دیگر موضوعات مطرح شده در این نشست بود.

انتهای پیام/

 

ارسال نظر