عناوین روزهای دهه کرامت اعلام شد

اسامی و عناوین روزهای دهه کرامت با شعار «خدمت کریمانه، گره‌گشایی به رسم اهل‌بیت (ع)» اعلام شد.

به گزارش عاشورا به نقل از خبرگزاری ایرنا از ستاد بزرگداشت دهه کرامت بر اساس مصوبات چهارمین جلسه مجازی ۳۲ نهاد و دستگاه عضو این ستاد عناوین روزهای دهه کرامت اعلام شد که شعار روز نخست مصادف با اول ذیقعده سالروز میلاد حضرت معصومه(س) به عنوان کریمه اهل بیت (س)، اسوه دختران تمدن ساز، ملجأ گره‌گشایی، روز دوم به عنوان هم‌عهدی در مسیر ولایت، گره‌گشایی از امت و روز سوم با عنوان خیرخواهی و نشاط مومنانه برای گره‌گشایی عمومی نام گرفت.

مسجد تراز اسلامی و انقلابی، محور گره‌گشایی و همدلی، شعار روز چهارم دهه کرامت است و روز پنجم که همزمان با روز تجلیل از امامزادگان و بقاع متبرکه است با عنوان امام زادگان و بقاع متبرکه، قطب های فرهنگی، گره گشایی اجتماعی نام گرفته است. نام روز ششم این دهه نیز که همزمان با روز بزرگداشت احمدبن موسی شاهچراغ است به عنوان حضرت شاهچراغ علیه السلام، امین ولایت، الگوی روشنگری و گرهگشایی تعیین شده است.

روز هفتم از دهه کرامت که مصادف با برگزاری انتخابات ریاست جمهوری است به عنوان گره گشایی از مشکلات کشور با حضور پرشور  و دولت مؤمن انقلابی نام گرفته است. شعار روز هشتم نیز گره‌گشایی اقتصادی با پشتیبانی و مانع زدایی از تولید و روز نهم همزمان با سالروز شهادت زائران حرم رضوی به دست ایادی آمریکا گره‌گشایی از جهان اسلام با وحدت و مقاومت نامیده شده و روز دهم همزمان با شهادت شهید چمران تشکل‌های جوان و انقلابی؛ پرچمدار گره‌گشایی فرهنگی نام گرفته  و روز پایانی دهه کرامت همزمان با روز میلاد امام هشتم به نام امام رضا (ع)؛ امام کرامت و گره‌گشایی نام گرفت.

دهه کرامت از اول ماه ذیقعده برابر با ۲۲ خرداد مصادف با سالروز میلاد حضرت معصومه (س) آغاز می شود و تا ۱۱ ذیقعده برابر با اول تیر همزمان با سالروز میلاد امام رضا (ع) ادامه دارد. همه ساله با فرا رسیدن دهه کرامت برنامه های متنوعی در سراسر کشور برگزار می شد که از سال گذشته به دلیل شیوع ویروس کرونا برپایی بیشتر جشن ها و برنامه های این دهه در فضای مجازی انجام می شود.

ارسال نظر